Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teret nyertek a dízel teherautók Európában
Az elektrifikáció a személyautókhoz hasonlóan a teherautók esetében is elkerülhetetlen, legalábbis a politikai szándékokat tekintve. A folyamat azonban szinte még elindulni sem látszik Európában, sőt, tavaly a dízelhajtású tehergépjárművek még növelték is részesedésüket a teljes eladásokon belül.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) nemrég közzétett adatai szerint 2022-ben több mint 274 ezer dízelüzemű tehergépkocsit értékesítettek az Európai Unióban, 3,7 százalékkal többet, mint a megelőző évben. Ezzel a teljes eladásokon belüli arányuk 96,6 százalékra nőtt a 2021-es 95,9 százalékról.
Elektromosan tölthető modellekből, melyek között plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás típusok is szerepelnek, 1656 darabot vettek nyilvántartásba, ami éves szinten jelentős, 32,8 százalékos növekedésnek számít. Ennek ellenére a hálózatról tölthető teherautók eladásokon belüli részaránya csak alig, 0,5-ről 0,6 százalékra nőtt tavaly.
Hibrid járművekből még sokkal kevesebb, mindössze 47 darab kelt el, ami 16,1 százalékkal marad el a 2021-es számtól.
Nincs töltő, sem modellválaszték
A számokból kiderül, hogy a tehergépkocsik EU által is megkövetelt elektrifikációja rendkívül lassan halad Európában. Ennek oka lehet a töltőhálózat elégtelensége, az elektromos modellek és a tradicionális hajtásúak közti nagy árkülönbség, ahogy az elektromos variánsok szűk kínálata is. Utóbbi probléma az elkövetkezendő években megszűnni látszik, ahogy egyre több OEM kezdi meg tisztán elektromos teherautói gyártását – köztük a DAF, mely nemrég új üzemet nyitott villanyhajtású járművei összeszerelésére.
Az ACEA statisztikái szerint az alternatív üzemanyagokkal, mint LPG-vel vagy etanollal hajtott járművekből ötödével kevesebbet adtak el tavaly, így részesedésük 2,8 százalékra zsugorodott. Benzinhajtású modellekből marginális mennyiségűt, mindössze 157 darabot értékesítettek.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!