Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sorozatban hetedik éve piacvezető itthon a Suzuki – ez történt az 1. héten
2022-ben ismét a Suzuki végzett a hazai újautó-eladások élén, nagyrészt az itthon gyártott modelleknek köszönhetően. Más gyártók szintén közölték tavalyi értékesítési eredményeiket, hallatott magáról a chiphiány, továbbá megtudhattuk, hogy a tavalyi nehéz év hogyan hatott a nagy európai piacokra. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Egyhuzamban a hetedik éve vezeti a magyarországi újautó-eladásokat a Suzuki. A japán OEM tavaly közel 14 ezer járművet értékesített itthon, melyek nagy részét az Esztergomban gyártott modellek, a Vitara és az S-Cross tették ki.
A BMW 2022-ben mintegy 2,4 millió autót adott el világszerte, ami közel 100 ezerrel marad el az egy évvel korábbi értéktől. Bár a teljes eladások szintjén csökkenés volt mérhető, a teljesen elektromos járművekből éves összevetésben több mint kétszer annyit sikerült eladnia a bajor központú vállalatnak.
A Tesla szintén ismertette friss értékesítési statisztikáit. Elon Musk cége 2022 utolsó negyedévében a kiszállítások és a legyártott autók számában is új rekordot állított. Ugyanakkor az öröm nem lehetett felhőtlen a logisztikai problémák és a vállalat elmúlt évi drasztikus értékvesztése miatt.
Változások a termelésben és az értékesítésben
A Volkswagen januárban ismét megvágja a termelést fő, Wolfsburgban található üzemében a chiphiány miatt. Az intézkedés a Golf gyártását érinti, más modellek összeszerelése zavartalanul fog folyni.
A Stellantis nem a termelését, hanem a kereskedéseinek számát csökkentheti. Sajtóértesülések szerint a konszern a franciaországi értékesítési pontok ötödét is bezárhatja a változó fogyasztói igények és a költségcsökkentés igénye miatt.
A Honda és a Sony közös cégének első autója, pontosabban annak prototípusa a Las Vegas-i CES szakkiállításon mutatkozott be az előző héten. Az elektromos Afeela futurisztikus megjelenéssel és számos autonóm funkcióval rendelkezik.
A Nissan elutasította francia partnere, a Renault azon kérését, hogy a közösen fejlesztett technológiákat felhasználhassa a Geely-vel közös, belső égésű motorral és hibrid hajtással foglalkozó új cégében.
Januárban tíz vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú csuklós trolibusz érkezik Budapestre. A járművek még egy korábbi, 48 járműre vonatkozó beszerzés részeként kerülnek a fővárosba.
Visszaesés itthon és külföldön
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete számos gépjármű szegmens tavalyi értékesítési adatait közölte az előző héten. Ezekből többek között kiderült, hogy a hazai újautó-piac 8,5 százalékkal zsugorodott, továbbá, hogy a használtautó-piacnak is volt már jobb éve.
Visszaesés nem csak itthon, hanem a nagy európai piacokon is volt 2022-ben. Franciaországban majdnem másfél millióra esett vissza az újautó-eladások száma, ami több évtizedes mélypontnak számít. A csökkenés hátterében többek között a chiphiány húzódott meg.
Spanyolországban 5,4 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba, ami 2013 óta a legkevesebb. Emellett a legnépszerűbb márkák rangsora is átalakult, és a hazai Seat az első helyről a hatodikra csúszott vissza.
Olaszországban közel tizedével kevesebb új autó került az utakra éves összevetésben. A vezető hazai márkának, a Fiatnak nem volt jó éve: részesedése soha nem látott mélységbe esett, igaz vezető pozícióját így is tartani tudta.
A brit piac jobban teljesített a többi nagy európaihoz képest, itt 2021-hez mérten 2 százalékkal kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba, amivel Európa második legnagyobb piacává léphetett elő. A döntéshozók külön örülhetnek, hogy tovább nőtt az akkumulátoros elektromos autók értékesítése, így ezek a modellek már a teljes volumen számottevő részét adják.
Rosszabb volt a helyzet Japánban, ahol közel fél évszázados mélységbe süllyedtek az újautó-eladások, részben a koronavírus-járvány okozta ellátási zavarok miatt.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!