Elemzések Kilencéves mélyponton a spanyol újautó-piac

Kilencéves mélyponton a spanyol újautó-piac

autopro.hu/P.B. | 2023.01.04 06:19

Kilencéves mélyponton a spanyol újautó-piac

A Hyundai Tucson első ázsiai modellként lett a legnépszerűbb spanyolországi modell | Fotó: Hyundai Newsroom

Éves összevetésben 5,4 százalékkal zsugorodott a spanyol újautó-piac, így az országban 2013 óta a legkevesebb új autót értékesítették. A negatív körülmények között a Toyota és a Hyundai teljesített igazán jól.

Spanyolországban 813.396 új autót regisztráltak 2022-ben, ez 5,4 százalékkal elmarad a 2021-es adattól, sőt, 2013 óta a legrosszabb eredmény a spanyol piacon. A rossz eredményhez nagyban hozzájárult, hogy decemberben 14,1 százalékos volt a visszaesés szállítási problémák miatt. Érdekesség, hogy mindössze a Kanári-szigeteken, a Baleár-szigeteken és Spanyolország afrikai régióiban nőttek az újautó-eladások, a kontinentális Spanyolországban mindenhol csökkenés volt megfigyelhető.

A legnépszerűbb márkák listája teljesen átalakult a tavalyi évhez képest: a 2021-ben még harmadik Toyota lett az első, a második a Kia, a harmadik pedig a Hyundai, vagyis csak ázsiai márka fért fel a dobogóra. A negyedik helyig csúszott vissza a Volkswagen, a Peugeot a másodikról lett ötödik, míg a hazai Seat listavezetőből lett hatodik.

A Hyundai Tucson bizonyult Spanyolország legnépszerűbb modelljének 2022-ben, megelőzve a Dacia Sanderót és a tavalyi éllovas Seat Aronát. A Toyota Corolla a negyedik. Érdekesség, hogy a járvány előtti évben, 2019-ben még listavezető Seat Leon eladásai ötven százalékkal csökkentek 2022-höz képest, a modell pedig csak a 34. a listán, 27 helyet visszaesve az előző évhez képest – írja a Bestsellingcarsblog.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink