Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatkozott a Honda és a Sony közös autója
Már első ránézésre is futurisztikusnak tűnik a jármű, de a számos autonóm funkcióval tényleg a jövőt idézi meg az Afeela. A Sony és a Honda első közös autója a Las Vegas-i CES szakkiállításon mutatkozott be.
A most bemutatott Afeela egy prototípus, erre alapozva fogja építeni a közös autóit a Sony és a Honda, vagyis az Sony Honda Mobility (SHM). Az autókat 2025-től kezdve lehet majd megrendelni, az első példányok pedig 2026 tavaszán kerülhetnek az észak-amerikai utakra a gyártó tervei szerint. Árról egyelőre természetesen nincs szó.
Az Afeela elnevezésben az angol „feel”, vagyis érzés szó bújik meg, a gyártó szerint is emiatt kapta ezt a nevet a modell, utalva az ember és a mobilitás interaktív kapcsolatára. Az SHM új koncepciót alkot, ahol a mobilitás részben már szórakozás, és a virtuális tér, valamint a valóság között helyezkedik el. Ezt számos funkció erősíti.
Ez lesz a jövő?
Az autóról közzétett képeken rögtön szembetűnik, hogy nincsenek kilincsek egyik ajtón sem, a visszapillantó tükör pedig csak egy csík. Kilincs persze van, csak elrejtették, mindenesetre ezeknek a megoldásoknak köszönhetően rendkívül jó aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik az elektromos autó.
Elől nem találunk hűtőrácsot (ez persze nem meglepő a tisztán elektromos hajtás miatt), az viszont feltűnik, hogy kamerák segítik a vezetőt. Az autó formája, a kerekek és a lámpák dizájnja egyértelműen magukon viselik a Honda jegyeit, de a futurisztikus hatás nem marad el. Ahogy az utastérben sem, ahol a szögletes kormányon, a hatalmas napfénytetőn és az óriási képernyőn akad meg az ember szeme.
Autonóm megoldások
Említettük a szélvédő tetején látható kamerát: összesen negyvenöt különböző szenzort és kamerát helyeztek el az autón, ezeknek köszönhetően igen fejlett vezetéstámogató szolgáltatásokat lehet majd igénybe venni. Emellett minden korábbinál jobb felhasználói élményt ígér a gyártó, ami a Qualcomm legújabb nagyteljesítményű chipjeinek, illetve az Epic Games-féle Unreal Engine-re épülő grafikus felületnek lesz köszönhető.
Részletes specifikációk és technológiai adatok még nem állnak rendelkezésre az autóról, de valószínűleg sokak érdeklődését felkeltette a Sony első autós próbálkozása. Mindazonáltal pár évet még várni kell a gyakorlati megvalósulásra.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!