Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megkezdte új dolgozóinak felvételét a kecskeméti Mercedes – ez történt a 50. héten
A kecskeméti Mercedes gyárban új munkatársak felvételét kezdték meg az elektromobilitási beruházások előkészületeként. Nemzetközi viszonylatban szintén az elektrifikáció, valamint a részben ahhoz köthető beszállítói leépítések határozták meg a híreket. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A Mercedes-Benz kecskeméti üzemében a jövőben 400 milliárd forintból fognak új gyártósorokat telepíteni elektromos járművek összeszerelése céljából. A fejlesztések megkövetelik a létszám bővítését, ami már most kezdetét vette a fehérgalléros dolgozók keresésével.
Az Audi brüsszeli telephelyén megkezdődött az Audi Q8 e-tron gyártása. A hír magyar vonatkozása, hogy az elektromos zászlóshajót Győrben gyártott elektromos motorokkal készítik.
A korábbi hírekkel ellentétben még idén eldőlhet, hogy hol építi fel kelet-európai akkumulátorgyárát a Volkswagen Csoport. Az üzemet potenciálisan fogadó országok között szerepel hazánk is.
A Hydro Extrusion Hungary Kft. egy hetedik alumínium sajtoló gyártósort is telepít székesfehérvári telephelyén. Ezzel 40 munkahely jön létre az elektromos autóknak is alkatrészeket gyártó üzemben.
A Volteum magyar startup közel félmilliárd forint értékben jut tőkéhez befektetők egy csoportjától. A cég olyan szoftvert fejlesztett ki, ami pontos információt ad az elektromos járművek akkumulátorának töltöttségi szintjéről.
Nincs megállás az e-mobilitásban
A Mercedes Lengyelországban építené meg első, csak elektromos furgonokat gyártó üzemét. A végül az amerikai Rivian nélkül megvalósuló beruházás 2500 munkahelyet fog teremteni, amennyiben minden feltétel adott lesz a megvalósulásához.
A Mercedes az előző héten ismertette, hogy egyes üzemeinek milyen szerepet szán az elektromos járművek és azok alkatrészeinek gyártásában. A német vállalat továbbá azt is közölte, hogy 2023-tól alacsony karbonlábnyomú alumíniumot fog beszerezni, amit több modelljébe is be fog építeni, ezzel csökkentve a gyártáshoz kapcsolódó emissziót.
Bár a Mercedes-szel nem fog közös gyárat építeni, a Rivian így is terjeszkedik Európában. Az elektromos autókat készítő vállalat megnyitotta első Észak-Amerikán kívüli telephelyét, ami egy technológiai központ Belgrádban.
Sajtóértesülések szerint a Ford a kínai CATL akkumulátorgyártóval közösen létesítene egy akkugyártó üzemet az Egyesült Államokban. A létesítményt teljes mértékben a Ford tulajdonolná míg a technológia a kínai fél birtokában maradna.
A kínai BYD 2023-ban egy új márkával jelenne meg a piacon. A prémiumnak szánt brand kínálatában kizárólag elektromos autók fognak szerepelni.
Munkahelyek szűnnek meg
Az Opelnek beszállító Segula Automotive 100 állást szüntet meg rüsselsheimi telephelyén. A vállalat korábban két és félszer ennyi munkavállalóját akarta elküldeni, de tárgyalások útján a számot sikerült leszorítani.
A Schaefflernél szintén a leépítések voltak középpontban. A vállalat csak Németországban ezer fő elbocsátására készül 2026-ig. Az elektrifikáció miatt szükségessé vált létszámcsökkentés ellen százak tiltakoztak, miközben a szakszervezeti tárgyalások is kezdetüket vették.
Átalakul a hazai járműállomány
Az elmúlt héten újabb csuklós autóbuszok érkezéséről számolhattunk be. A Volánbusz állománya 2023 tavaszán 47 darab, Kravtex Kft. által gyártott Credobus Econell 18 Next modellel fiatalodik.
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint folyamatosan nő a tisztán elektromos autók aránya a hazai járműparkon belül. Idén októberben megközelítette a 0,8 százalékot, ami jelentős növekedés a két évvel korábbi 0,29 százalékhoz képest.
November a negyedik egymást követő hónap volt, mikor nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. Mindazonáltal az év eddigi részében így is jóval kevesebb új jármű került az utakra, mint 2021 azonos időszakában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!