Elemzések Megkezdte új dolgozóinak felvételét a kecskeméti Mercedes – ez történt a 50. héten

Megkezdte új dolgozóinak felvételét a kecskeméti Mercedes – ez történt a 50. héten

Végh Martin | 2022.12.19 07:23

Megkezdte új dolgozóinak felvételét a kecskeméti Mercedes – ez történt a 50. héten

Fotó: Mercedes-Benz

A kecskeméti Mercedes gyárban új munkatársak felvételét kezdték meg az elektromobilitási beruházások előkészületeként. Nemzetközi viszonylatban szintén az elektrifikáció, valamint a részben ahhoz köthető beszállítói leépítések határozták meg a híreket. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Mercedes-Benz kecskeméti üzemében a jövőben 400 milliárd forintból fognak új gyártósorokat telepíteni elektromos járművek összeszerelése céljából. A fejlesztések megkövetelik a létszám bővítését, ami már most kezdetét vette a fehérgalléros dolgozók keresésével.

Az Audi brüsszeli telephelyén megkezdődött az Audi Q8 e-tron gyártása. A hír magyar vonatkozása, hogy az elektromos zászlóshajót Győrben gyártott elektromos motorokkal készítik.

A korábbi hírekkel ellentétben még idén eldőlhet, hogy hol építi fel kelet-európai akkumulátorgyárát a Volkswagen Csoport. Az üzemet potenciálisan fogadó országok között szerepel hazánk is.

A Hydro Extrusion Hungary Kft. egy hetedik alumínium sajtoló gyártósort is telepít székesfehérvári telephelyén. Ezzel 40 munkahely jön létre az elektromos autóknak is alkatrészeket gyártó üzemben.

A Volteum magyar startup közel félmilliárd forint értékben jut tőkéhez befektetők egy csoportjától. A cég olyan szoftvert fejlesztett ki, ami pontos információt ad az elektromos járművek akkumulátorának töltöttségi szintjéről.

Nincs megállás az e-mobilitásban

A Mercedes Lengyelországban építené meg első, csak elektromos furgonokat gyártó üzemét. A végül az amerikai Rivian nélkül megvalósuló beruházás 2500 munkahelyet fog teremteni, amennyiben minden feltétel adott lesz a megvalósulásához.

A Mercedes az előző héten ismertette, hogy egyes üzemeinek milyen szerepet szán az elektromos járművek és azok alkatrészeinek gyártásában. A német vállalat továbbá azt is közölte, hogy 2023-tól alacsony karbonlábnyomú alumíniumot fog beszerezni, amit több modelljébe is be fog építeni, ezzel csökkentve a gyártáshoz kapcsolódó emissziót.

Bár a Mercedes-szel nem fog közös gyárat építeni, a Rivian így is terjeszkedik Európában. Az elektromos autókat készítő vállalat megnyitotta első Észak-Amerikán kívüli telephelyét, ami egy technológiai központ Belgrádban.

Sajtóértesülések szerint a Ford a kínai CATL akkumulátorgyártóval közösen létesítene egy akkugyártó üzemet az Egyesült Államokban. A létesítményt teljes mértékben a Ford tulajdonolná míg a technológia a kínai fél birtokában maradna.

A kínai BYD 2023-ban egy új márkával jelenne meg a piacon. A prémiumnak szánt brand kínálatában kizárólag elektromos autók fognak szerepelni.

Munkahelyek szűnnek meg

Az Opelnek beszállító Segula Automotive 100 állást szüntet meg rüsselsheimi telephelyén. A vállalat korábban két és félszer ennyi munkavállalóját akarta elküldeni, de tárgyalások útján a számot sikerült leszorítani.

A Schaefflernél szintén a leépítések voltak középpontban. A vállalat csak Németországban ezer fő elbocsátására készül 2026-ig. Az elektrifikáció miatt szükségessé vált létszámcsökkentés ellen százak tiltakoztak, miközben a szakszervezeti tárgyalások is kezdetüket vették.

Átalakul a hazai járműállomány

Az elmúlt héten újabb csuklós autóbuszok érkezéséről számolhattunk be. A Volánbusz állománya 2023 tavaszán 47 darab, Kravtex Kft. által gyártott Credobus Econell 18 Next modellel fiatalodik.

A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint folyamatosan nő a tisztán elektromos autók aránya a hazai járműparkon belül. Idén októberben megközelítette a 0,8 százalékot, ami jelentős növekedés a két évvel korábbi 0,29 százalékhoz képest.

November a negyedik egymást követő hónap volt, mikor nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. Mindazonáltal az év eddigi részében így is jóval kevesebb új jármű került az utakra, mint 2021 azonos időszakában.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink