Elemzések Már csak mutatóban van ötmillió forint alatti új autó

Már csak mutatóban van ötmillió forint alatti új autó

autopro.hu/P.B. | 2023.05.07 16:21

Már csak mutatóban van ötmillió forint alatti új autó

Fotó: MyMitsubishi

A magyar újautó-piacon jelenleg két olyan modell van, aminek az árcéduláján ötmillió forint alatti összeget láthatunk – ebből az egyik csak névlegesen nem kerül ennyibe, tehát nagy választékra nem lehet számítani ennyi pénzből. Hatmillió forint környékén kezd szélesedni a paletta.

Az autopro.hu legutóbb nyáron vizsgálta meg, hogy mire elég a magyar újautó-piacon ötmillió forint. Akkor még hét olyan modellt találtunk, amire elég lett volna ez a keret, idén májusra kettő ilyen maradt – nem túl meglepő módon mindkét autó szerepelt a 2022 júliusában készült összesítésünkben, és mindkettő drágult azóta.

Most a Pénzcentrum gyűjtötte össze a legolcsóbb hazai autókat, a cikket szemlézve kiderül, hogy még mindig a Mitsubishi Space Star ára a legalacsonyabb a magyar autószalonokban: a japán kisautóért most 4,44 millió forintot kell fizetni, mindössze 200 ezer forinttal többet, mint tavaly júliusban, azaz ezt a modellt nem érintette olyan erősen az infláció, hiszen „csak” öt százalékkal emelkedett az ára.

A második legolcsóbb modellnél változás történt, a Hyundai i10 modellfirssítése után már a Kia Picanto jön a listán, immár 4,99 millió forintot kell érte fizetni, vagyis csak névleg alacsonyabb az ára ötmillió forintnál. Ráadásul ahhoz, hogy az ár négyessel kezdődjön, tényleg a legalacsonyabb felszereltséget és a fehér színt kell választani – igaz, klíma és rádió is jár az autóhoz ezen a szinten is.

Öt és hatmillió forint között sem bő a kínálat

A harmadik legkedvezőbb árú új autó a magyar piacon a Dacia Sandero. A tavaly nyáron még 4,77 millió forintért kínált modell most 5,3 milliót kóstál, de közben az év elején jár 5,6 milliónál is, valamelyest tehát csökkent az ára idén. Érdekesség, hogy a Renault román leányvállalatának kínálatában 5,3 millió forintért tavaly még a Duster szerepelt.

Szintén 5,3 millió forintért Škoda Fabiát is kapni, a következő autó viszont már 5,8 millió, ez ráadásul a tavalyi második legolcsóbb autó, a Hyundai i10. Azaz nem teljesen az, hiszen modellfrissítésen esett át a legkisebb Hyundai, ezért az igen jelentős, 30 százalékos drágulás.

Utolsóként még az Opel Corsa tekint be a hatmilliós határ alá, de csak lélektani jelentősége van ennek, ára ugyanis 5,99 millió forint. A Toyota Aygo 40, a Suzuki Ignis 100 ezer forinttal lépi át a hatmilliós határt, míg a tizedik legolcsóbb autó most Magyarországon a Hyundai i20 6,2 millió forintos áron.

Említést érdemel még a listán a Citroën C3 és a Fiat Panda, melyek újonnan 6,3 millió forintnál valamivel alacsonyabb áron kaphatók meg.

Jelenleg a forint árfolyamának a tavalyinál valamivel alacsonyabb szintje, valamint az ellátási láncok lassú javulása is a drágulás ütemének megállására utalnak, sőt, a Tesla árháborúja talán annyi pozitív hatással a magyar piacra is lesz, hogy az elmúlt két évben tapasztalt brutális drágulási hullám megtörik, ellenben megfordulni aligha fog. A júliusi cikkünkben feltettük a kérdést, hogy még meddig lesz ötmillió forintnál olcsóbb új autó a magyar piacon: a Mistubishi Space Starnak hála talán még jövőre is.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink