Elemzések Még létezik ötmillió forint alatti új autó, de meddig?

Még létezik ötmillió forint alatti új autó, de meddig?

Pörge Béla | 2022.07.10 16:23

Még létezik ötmillió forint alatti új autó, de meddig?

Fotó: Fiat

Csak az idei évben is rengeteget drágultak az új autók, ennek következtében már négymillió forint alatt sem lehet vásárolni újonnan autót, sőt, egy-két kivétellel az ötmillióhoz vannak közelebb árban a kínált modellek. Az autopro.hu gyűjtése szerint jelenleg hét olyan modell létezik Magyarországon, amit újként ötmillió forint alatti áron lehet megvenni.

Hirdetés

Nemrégiben beszámoltunk róla, hogy az elektromos autók esetében tízmillió forint az az „álomhatár”, ami alatt csak elvétve találunk belépőszintű modelleket, de a kínálat inkább felette nyílik ki. Úgy tűnik, működik az a közkeletű ökölszabály, hogy a hagyományos hajtású autók ára a fele az elektromosénak: a legolcsóbb új autók ugyanis ötmillió forint körüli áron futnak, négymillió forint felett kicsivel tényleg a kínálat alját találjuk, négymillió alatt pedig már nem kapni semmit.

Egy 2021 végén született lista szerint tizenöt új modellt kínáltak a gyártók ötmillió forint alatt, ez olvadt le most hétre azzal együtt, hogy a legolcsóbb új autó – ami még mindig a Mitsubishi Space Star – is drágább négymillió forintnál.

A háború és az egyéb világgazdasági okokra visszavezethető infláció, az energiaárak elszállása és a forint gyengülése mind abba az irányba mutatnak, hogy az autók drágulása nem fog megállni, így a mostani árakat is vissza fogjuk sírni nem olyan sokára.

Mi a kínálat ötmillió forint alatt?

Ahogy említettük, a legolcsóbb autó továbbra is a Mitsubishi Space Star, aminek az alapmodellje újonnan 4,2 millió forintba kerül. Alig lemaradva érkezik a Hyundai i10, a legkisebb dél-koreai modell 4,3 millió forintba kerül, ennek testvére, a Kia Picanto viszont már 4,5 millió forintos indulóáron érhető el – ezek az autók ráadásul az alapfelszereltség részeként klímát sem tartalmaznak.

4,5 millió forintot kóstál jelenleg a legolcsóbb új Dacia Sandero is, szintén klíma nélkül. A legújabb Fiat Panda alapáron 4,77 millió forintba kerül, és ezzel ki is lőttük azokat az autókat, amik értelmezhető szinttel maradnak ötmillió forint alatt.

Ötmillióért új SUV? Már nem!

A legolcsóbb autókról szóló listák állandó szereplője a Dacia Duster, ami egyben a legalacsonyabb árú SUV is a kínálatban. Utóbbi címet még most is birtokolja, ugyanakkor az alapmodell is 5,3 millió forintba kerül, így már kicsúszott a legolcsóbbak szegmenséből.

Viszont van még két olyan új autó, amit megkapunk ötmillió forint alatt, igaz, ez nem feltétlenül igaz: a Suzuki Ignis és Swift egyaránt bekacsintanak az ötmilliós határ alá, de csak abban az esetben, ha belépünk a Suzuki hűségprogramjába. Ennek hiányában az Ignis 5,8, a Swift 5,7 millió forintért lehet a miénk újonnan, hűségprogrammal mindkét modell ára 4,9 millió forint.

Fontos megjegyezni, hogy az autógyártók már évközben is emelik az áraikat, így könnyen lehet, hogy néhány héten belül elavulttá válik a fenti összesítés. A forint gyengülése, a chiphiány, az orosz-ukrán háború és a magas energiaárak egyaránt az autók drágulásához vezetnek, ráadásul a magas keresletet nem, vagy alig tudják kielégíteni az OEM-ek, ezért az akciókra sincsenek rászorulva – cserébe aki új autót szeretne venni, az olykor akár egy-két évet is várhat autójára akkor is, ha egyébként egy olcsó modellel próbálkozik.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink