Elemzések Kutatóközpont épül Szegeden az Audi közreműködésével – ez történt a 27. héten

Kutatóközpont épül Szegeden az Audi közreműködésével – ez történt a 27. héten

Végh Martin | 2020.07.06 07:22

Kutatóközpont épül Szegeden az Audi közreműködésével – ez történt a 27. héten

Fotó: Audi MediaCenter

Három partner, köztük az Audi Hungária Zrt. együttműködésével új kutatóközpont létesül Szegeden. Németországból és Kínából is az autóipar magához térésére utaló hírek érkeztek, ugyanakkor a járvány a kisebb autógyártókat még mindig rendkívüli pénzügyi nehézségek elé állítja. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Szegedi Tudományegyetem, a Mol és az Audi Hungária Zrt. együttműködésében új kutatóközpont alakul Szegeden, ahol kőolajjal és kőolajszármazékokkal kapcsolatos kutatások fognak zajlani.

A Continental Vácról Makóra helyezi át a hűtő- és fűtő- rendszerek gyártását, ami miatt legkésőbb jövő júliusig 120 munkavállaló szerződését szüntetik meg.

A többek között autóipari szenzorokat gyártó svájci Snesirion Debrecent választotta következő üzemének helyszínéül, ahol az előző héten az alapkőletétel is megtörtént.

Vége a rövidített munkaidőnek a Volkswagennél

A Volkswagenről többször is hallhattunk az elmúlt héten. Hála a kereslet növekedésének a vállalat németországi egységeiben ismét normál munkarend szerint folyik a termelés, az ID.3-at gyártó zwickaui üzemben pedig mostantól kizárólag tisztán elektromos modellek készülnek. Azt is megtudhattuk, hogy Törökország elbukta a Volkswagen-gyárat, a dízelbotrány miatt pedig újabb házkutatást tartottak az autógyártó és egyik beszállítója, a Continental irodáiban.

A Toyota az előrejelzettnél több járművet adott el májusban. A Volkswagen németországi gyárainak növekvő termelésével együtt ez is mutatja, hogy az autóipar, ha lassan is, de kezd magához térni a koronavírus okozta sokkból. Ugyanakkor a járvány még most is szed áldozatokat. A kínai Byton súlyos likviditási gondokkal küzd, és kénytelen volt fél évig felfüggeszteni termelését. A brit Aston Martin szintén nehéz helyzetben van, ami miatt új részvénykibocsátásra kényszerült.

Az előző héten nem csak a dízelbotránnyal kapcsolatban voltak új fejlemények. Az USA-ban a GM fellebviteli bírósághoz fordult, hogy perelhesse riválisát, a Fiat Chryslert, amiért az korrupció útján több milliárd dolláros kárt okozott neki.

A svéd Volvo Cars történetének eddigi legnagyobb visszahívását jelentette be az övfeszítők lehetséges hibája miatt, aminek következményeként 2,2 millió járműtulajnak kell majd felkeresnie a szervizét.

Klímabarátabbá kell válnia az autóiparnak

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint tavaly ismét nőtt az Európában értékesített új autók és furgonok szén-dioxid-kibocsátása, nehezebb helyzetbe hozva az autógyártókat.

A Ford 2050-re tervezi elérni a karbonsemlegességet, aminek megvalósítási módjáról részletes tájékoztatást is adott. A BMW Csoport ugyancsak erőfeszítéseket tesz a klímavédelem nevében, emissziójának további redukálásáért pedig egy új stratégia kidolgozásán dolgozik.

Egy ponton úgy tűnt, hogy meghiúsul a BorgWarner és a Delphi egybeolvadása, miután azonban az utóbbi fél részvényesei az akvizíció mellett voksoltak, minden akadály elhárult az ügylet sikeres lezárása elől.

Megérkeztek a félévi adatok

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elemzése alapján képet kaphattunk az újautó-eladások és a használtautó-behozatal alakulásáról az elmúlt fél évben. Ugyancsak a magyar autópiaccal kapcsolatos hír volt, miszerint az AutoWallis a bővítési stratégiájának megfelelően 40 százalékos részesedést szerez az autókereskedelemmel foglalkozó Iniciál Csoportban.

Kínából bíztató adatok érkeztek. Az újautó-eladások száma júniusban 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A helyzet Németországban is javulóban van, a vállalatok már pozitívabban ítélik meg az autóipar helyzetét.

Szintúgy pozitív fejleménynek számít, hogy az autóipari vállalatok plusz időt kaptak az előző héttől érvényes USA-Mexikó-Kanada-Megállapodás követelményeinek teljesítéséhez, lehetővé téve számukra a büntetővámok elkerülését.

A koronavírus-járvány az indiai autóipart is súlyosan érintette. Az ország kormánya most azon dolgozik, hogy jelentősen javítsa az iparág nemzetközi versenyképességét egy új állami támogatási program segítségével.

Idén egyszerre kerül megrendezésre az Automotive Hungary és az Ipar Napjai kiállítás. Többek között a kettő rendezvény egyidejű megtartásáról és a várható egészségügyi óvintézkedésekről kérdeztük a Hungexpo Zrt. vezérigazgatóját.

Változásokat hoz a kiberbiztonság

A kiberbiztonság egyre nagyobb figyelmet kap az autóiparban. A McKinsey megvizsgálta, hogy milyen új előírások várhatóak, és hogy az azoknak megfelelés milyen változásokat fog megkövetelni a gyártóktól és beszállítóiktól.

A kiberbiztonsági kockázatok növekedésével járó digitalizáció mellett egy másik technológiai trend a 3D nyomtatás térnyerése. Beszámoltunk a BMW Csoport új Additív Gyártási Képzőközpontjának megnyitásáról, amely egy tető alá vonja a vállalat területen folytatott tevékenységeit, a kutatástól a sorozatgyártásig.

Kiemelt Partnereink