Elemzések Kínában továbbra is nagy a kereslet az autók iránt

Kínában továbbra is nagy a kereslet az autók iránt

autopro.hu/P.B. | 2020.07.03 13:48

Kínában továbbra is nagy a kereslet az autók iránt

Fotó: Pixabay

Míg a világ több részén is a koronavírus-járvány terjedése miatt szenvednek, addig a vírus származási országában, Kínában nem az esetszámok görbéje növekszik meredeken, hanem az eladott autóké. Egyre több júniusi adat lát napvilágot, a tendenciák bizakodásra adhatnak okot, Kínában az autópiac már tényleg felépült a koronavírus-járványból.

Hirdetés

Kínában 2019-ben 9,6 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint 2018-ban. Erre a nem túl biztató adatra jött a koronavírus-járvány, ami Kínában már decembertől komoly problémákat okozott. Az idei év első harmada évtizedek óta nem látott válságot hozott Kínában, amit természetesen a járműipar is megsínylett a csökkenő kereslet és a leálló gyárak miatt. Azonban tavasszal már megindult a fellendülés, és úgy tűnik, nyáron sem lesz megtorpanás az autók iránti kereslet növekedésében.

Áprilisban 4,4 százalékkal, májusban pedig 14,5 százalékkal adtak el több autót a tavalyi évhez képest, júniusban pedig a májusinál ugyan valamivel kisebb, de egyébként elég jelentős volt a növekedés: a nyár első hónapjában 11 százalékkal több autót adtak el 2019 júniusához képest. Ezek alapján most már egyértelmű, hogy a válságból való kilábalás mintája „V-alakú” az ázsiai országban.

A General Motors nem zárt jó időszakot

A GM Kína második legnagyobb külföldi autógyára, csak a Volkswagen előzi meg az amerikai gyártót. A vállalat eladásainak száma a második negyedévben 5,3 százalékkal esett vissza a tavalyi számokhoz képest, ez 713.600 eladott autót jelent. A GM ezzel alulteljesített a kínai átlaghoz képest, hiszen az ázsiai országban a második negyedév mindegyik hónapjában nőtt az eladott autók száma, így biztosan pozitív negyedévet zárt az autóipar, bár a pontos számok még nem ismertek.

A GM az első negyedévben 43 százalékos visszaesésről számolt be Kínában, ami akkor a trendeknek megfelelő adat volt, az egész ország mély válságot élt meg az év első három hónapjában a koronavírus miatt.

A Nissannál van minek örülni

A legnagyobb japán autógyártó, a Nissan számára különösen fontos piacot jelent Kína. A Nissan pénteki közleménye szerint júniusban 4,5 százalékkal több autót adott el a vállalat Kínában, mint 2019 júniusában, ez 136.929 autót jelent.

A növekedés azért lehet különösen jó hír a japán gyártó számára, mert a Reuters cikke szerint a Nissan elsősorban Kínában (és persze hazai pályán, Japánban) próbálja meg helyreállítani azokat a károkat, amiket az utóbbi hónapokban, években szenvedtek el részben a járvány, részben pedig Carlos Ghosn ügye miatt.

Az elektromos autóknál is növekedés várható

Bár a válság keményen érintette az elektromos járművek szegmensét is, a válságból való kilábalás itt is érezhető, hónapról hónapra több elektromos autó talál gazdára. Bár még nincsenek átfogó, pontos adatok a júniusról, a NIO honlapján arról számolt be, hogy 3.740 eladott autójával 179 százalékos növekedést értek el tavaly júniushoz képest.

Ilyen mértékű növekedés összességében biztosan nem lesz, de a kínai kormány által felélesztett korábbi támogatásoknak köszönhetően a piac ezen szegmense is bővülhet a járvány utáni időszakban.

Kiemelt Partnereink