Elemzések Ismét neki ment a Mobilitási csomagnak a magyar kormány – ez történt a 44. héten

Ismét neki ment a Mobilitási csomagnak a magyar kormány – ez történt a 44. héten

Végh Martin | 2020.11.02 07:22

Ismét neki ment a Mobilitási csomagnak a magyar kormány – ez történt a 44. héten

Fotó: MTI

A magyar kormány el szeretné érni, hogy az Európai Unió megsemmisítse a Mobilitási csomag bizonyos pontjait. A magyar autóipari vállalatok ismét magas kapacitás-kihasználtsággal termelnek, az unió pedig már el is dönthette, hogy engedélyezi az FCA és a PSA egyesülését. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A magyar kormány keresetet nyújtott be az Európai Unió Bíróságához a sokat kritizált Mobilitási csomag egyes irányelvi és rendeleti előírásainak megsemmisítése érdekében. A csomagban foglaltak több szempontból is hátrányosan érintik a magyar és sok más európai ország fuvarozócégeit.

A hazai autógyárakat is tagjai között tudó Magyar Gépjárműipari Egyesület azt jelentette, hogy a mostani negyedévben a járműipari vállalatok a kapacitásuk határait megközelítő szinten fognak termelni.

A többek között autóipari szenzorokat is gyártó Sick Kft. több mint másfél milliárd forint állami támogatást kap beruházásához, amivel megduplázza termelőkapacitását.

Már nyereséges az idei év

A Volkswagen Csoport nyereséges harmadik negyedévről számolt be, amivel nyereségessé vált a 2020-as éve. Az is kiderült, hogy a Bentley az Audi leányvállalataként folytathatja a jövőben.

Hírt adtunk a BMW legfrissebb akkumulátorgyártási terveiről is. A bajor autógyártó Regensburgban is telepeket akar készíteni 2022-től, továbbá cellákat is fognak bevonatolni a városban.

A Mercedes-Benz és az Aston Martin kiterjesztik már meglévő együttműködésüket, aminek részeként a Mercedes növelni fogja részesedését a brit autógyártóban. A Mercedes-Benzt birtokló Daimler pedig a Waymo amerikai startuppal közösen fog autonóm teherjárművek fejlesztésén dolgozni.

Beszámoltunk a Renault harmadik negyedéves eredményeiről is, amik szerint a francia gyártó növelte részesedését az európai piacon. A Hyundai eredményéről is írtunk. A koreai autógyártó a motorhibákhoz kötődő nagy összegű költségek miatt nem ért el nyereséget.

Nem hivatalos információk szerint az olasz-amerikai FCA és a francia PSA meg fogja kapni a hozzájárulást az Európai Uniótól az egyesülésre.

Az LG Chem koreai vegyipari vállalat arra készül, hogy megsokszorozza az akkumulátorcella-gyártási kapacitását, ami akár új európai üzem építését is jelentheti.

Az ősz sem lesz könnyű

Egy kutatás kiderítette, hogy sok gumiszerviz még a tavaszinál is nehezebb őszi szezonra számít.

A kormány 6 milliárd forintot biztosít hatvan környezetbarát csuklós busz beszerzésére, amikkel a fővárosi közlekedést fogják fejleszteni. A járművekben magyar hozzáadott érték is van.

A brit autógyártás továbbra is alacsony szinten van. Szeptember hónapban már negyed évszázada nem készült olyan kevés jármű, mint idén.

A PWC egy kutatásából kiderült, hogy Európa legnagyobb nemzeti piacain több mint háromszor annyi plug-in hibrid autó kelt el az első kilenc hónapban, mint tavaly.

Gyülekeznek a szürke felhők

Bár a makrogazdasági mutatókon még nem érezteti hatását a koronavírus-járvány második hulláma, a gazdasági hangulatból arra lehet következtetni, hogy le fog lassulni a német gazdasági növekedés.

Végezetül pedig írtunk a McKinsey egy elemzéséről is, ami arra kereste a választ, hogy az autógyártók milyen lépéseket tehetnek annak érdekében, hogy a válságból megerősödve kerüljenek ki.

Kiemelt Partnereink