Elemzések Ismét beruház Miskolcon a Chervon Auto – ez történt a 19. héten

Ismét beruház Miskolcon a Chervon Auto – ez történt a 19. héten

Végh Martin | 2022.05.16 07:23

Ismét beruház Miskolcon a Chervon Auto – ez történt a 19. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

A kínai Chervon Auto nagy összegű fejlesztést valósít meg Miskolcon, méghozzá az elektromobilitás szolgálatában. Külföldön az autógyártók újabb lépéseket tettek az elektrifikáció érdekében, miközben mind a Renault, mind a Ford az ázsiai érdekeltségeinek csökkentésére kényszerült. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Chervon Auto kínai járműipari vállalat ismét beruház Miskolcon, 17 milliárd forint értékben. A 122 munkahelyet létrehozó fejlesztés lehetővé fogja tenni fém öntvények csúcstechnológiával készítését elektromos járművekhez.

A világ legelső fosszilis energiahordozók nélkül termelő autógyára lesz a BMW debreceni üzeme. A létesítmény építése hamarosan kezdetét veszi, hogy két év múlva megindulhasson az előszériás járművek gyártása.

Kormányzati segítséggel összesen mintegy 43 milliárd forintból bővíti és fejleszti ipari parkját Nyíregyháza. A beruházással a sokszorosára növelik az ipari park mostani 123 hektáros területét.

Harmadszor is az Év gyárának választották a Continental budapesti üzemét. Az összetett díj mellett a gyárnak négy kategóriagyőzelmet is sikerült bezsebelnie.

Töretlen az elektrifikáció

A Subaru közölte, hogy az évtized vége felé elektromos autóknak dedikált gyárat fog építeni Japánban. A vállalat ezzel minden japán OEM közül elsőként kötelezte el magát egy csak e-autókat készítő egység felhúzása mellett.

A BMW megnyitotta az elektromos hajtások második gyártósorát Dingolfingban, ahol már plug-in hibridek akkumulátorait is készítik. Az új fejlesztésekkel együtt a dingolfingi üzem immáron 14 soron állít elő akkumulátormodulokat, nagyfeszültségű akkumulátorokat és elektromos hajtóegységeket.

A Renault új részleteket osztott meg azon megfontolás alatt lévő tervéről, mely szerint külön üzleti egységbe szerveznék az elektromos és tradicionális hajtású autók gyártását. A gyártó becslései szerint 2023-ban már tízezren is dolgozhatnának az elektromos divízióban.

Átstrukturálás Ázsiában

Ugyancsak az átstrukturálásának részeként a Renault közölte, hogy koreai vegyesvállalatában birtokolt részesedésének egy nagy részét átadja a kínai Geely-nek, amivel jelenleg autók fejlesztésében is együttműködik.

Visszatáncolt azon tervétől a Ford, hogy Indiában elektromos autókat gyártson exportra. Az amerikai OEM a lépéssel fenntarthatta volna indiai gyártását, aminek leépítéséről döntött korábban.

Az Audi jelezte, hogy a mostani héten kénytelen részben leállítani neckarsulmi üzemének gyártósorait, és a helyi dolgozóit rövidített munkaidőre átállítani. Az ok az alapanyaghiány, amit részben az orosz-ukrán háború, részben a koronavírus-járvány miatti lezárások okoztak.

Vannak, akiknek jót hozott az előző hét

A Toyota a márciussal záródott előző üzleti évét jó eredményekkel fejezte be. Nettó nyeresége 27 százalékkal nőtt, bevétele és eladott járműveinek száma szintén növekedést mutatott.

Az előző héten megnyitotta első európai kereskedését az elektromos luxusautókat gyártó amerikai Lucid. A vállalat a müncheni szalon megnyitásával egy időben az európai árakat is közölte.

Fejlődik a magyar út- és töltőhálózat

Az idén több mint 1500 kilométer hosszú útszakaszon folynak felújítási munkálatok hazánkban. A beruházások összesen mintegy 300 milliárd forintból, főleg magyar állami forrásokból valósulnak meg.

A hidrogénalapú teherszállítás és a hidrogén-töltőhálózat fejlesztéséről írt alá szándéknyilatkozatot a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség és nagyvállalatok, köztük a MOL, a Linde Gáz Magyarország Zrt. és a Messer Hungarogáz Kft.

Német környezetvédő szervezetek ellenzik az elektromos autók vásárlásának állami támogatását. Helyette klímavédelmi okokból egy kevesebb autóval járó új mobilitási forma finanszírozását szorgalmazzák.

A világ legnagyobb járműpiacán, Kínában az idei első négy hónapban 7,69 millió járművet adtak el, 12,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Az előző héten lezárult Techtogether Automotive Hungary versenyt a BME Motorsport nyerte. A dobogó második és harmadik fokára a szombathelyi StudentTechLab 1 és StudentTechLab 3 csapatok állhattak fel.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink