Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felpörgeti az e-mobilitást a dingolfingi BMW-gyár
Jelentős mérföldkőnek tartja elektrifikáció terén a BMW, hogy megnyílt az elektromos hajtások második gyártósora a németországi Dingolfingban. Európa második legnagyobb BMW-gyárában plug-in hibrid autók akkumulátorainak gyártása is elindult. Az itt készülő komponensek a BMW legújabb elektromos modelljeiben, például az i4-ben és az iX-ben is megjelennek.
A BMW ötödik generációs elektromos hajtómoduljainak gyártása 2020 óta folyik Dingolfingben, kezdetben az iX3 számára. Most, az ugyanezeket a szinkronmotoros egységeket használó iX és i4 modellek megjelenésével a gyártás egy új soron is megkezdődik. Azt nem közölte a BMW, hogy pontosan hány hajtóegység készül összesen az új gyártósorral, de azt közreadták, hogy a plug-in hibridekbe szánt, nagyfeszültségű akkumulátorok gyártásának elindításával évi 500 ezernél is több új autót tudnak kiszolgálni. Mivel az összkerékhajtású iX és i7 egynél több hajtóegységet kíván, ahogyan az i4 M50 is, a gyártási számok valószínűleg ennek megfelelően magasabbak lesznek.
A dingolfingi gyár összesen 14 soron állít elő akkumulátormodulokat, nagyfeszültségű akkumulátorokat és elektromos hajtóegységeket. Markus Fallböhmer, a BMW Csoport motorok és elektromos hajtás gyártásáért felelős vezetője elmondta, világszerte nagy kereslet mutatkozik az elektromos BMW-k iránt, ezért folytatják a kapcsolódó gyártókapacitásaik és kompetenciáik bővítését, amiben a dingolfingi gyár központi szerepet játszik.
Gördülékeny ellátási lánc
A hajtóegységek közvetlenül a dingolfingi autóösszeszerelő üzem mellett készülnek, amelyben az iX-et és az i7-et fogják gyártani a jövőben. Innen szállítják tovább az elektromotorokat az i4 esetében Münchenbe, az iX3 esetében a kínai Senjangba, ezért a logisztika is legalább olyan fontos kérdés, mint a gyártás maga. A gördülékeny szállításról az e-mobilitással kapcsolatos komponenseknek fenntartott, a németországi Mamming városában létrehozott elosztóközpont is gondoskodik. Innen kapja a dingolfingi gyár az olyan alkatrészeket, mint például az akkumulátorok házai, valamint itt tárolják átmenetileg a kész hajtóegységeket, mielőtt az autógyárakba szállítják őket.
A BMW a dolgozói létszámról is ejtett szót – az év eleje óta többszáz új dolgozót vettek fel, így pedig már 2300-an dolgoznak Dingolfingban, szemben a 2020-as 1500-zal. Többnyire házon belül oldják meg a munkaerő-átcsoportosítást, de az utóbbi időben ráállt a BMW a külső munkaerőpiaci toborzásra is. Főleg az olyan területeken nagy a kereslet, mint a villanyszerelők és egyéb, a gyárak üzemeltetésében és karbantartásában segítő munkakörök — írta meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!