Gyártók Elektromosautó-gyárat épít a Subaru

Elektromosautó-gyárat épít a Subaru

autopro.hu/V.M. | 2022.05.12 16:20

Elektromosautó-gyárat épít a Subaru

Subaru Solterra | Fotó: Subaru U.S. Media Center

A Subaru a mostani évtized vége felé, Japánban fogja felépíteni első elektromos autóknak dedikált gyárát. A létesítmény annak az 1,9 milliárd dolláros befektetésnek a részeként fog megvalósulni, aminek célja a márka villanyautó-kínálatának fejlesztése.

Hirdetés

A Subaru elsődlegesen az elektromos modellek iránti kereslet Egyesült Államokban mutatkozó növekedése nyomán döntött az új befektetésekről. A gyártó stabil pozíciót tudhat magáénak az amerikai piacon, ahol jelenleg rekord alacsony készletszinttel rendelkezik a globális ellátási problémák miatt.

A tervek szerint a Subaru 2025 környékén fog elindítani egy gyártósort, ahol konvencionális és elektromos hajtású modellek egyaránt készülni fognak. Ezt követően, már az új üzemben 2027-ben fog megindulni a termelés egy elektromos autóknak dedikált gyártósoron.

Bár a Subaru lemaradásban van az elektrifikáció terén, most mégis az első japán autógyártóként jelentette be, hogy külön gyárat tervez elektromos járműveinek.

Felgyorsultak a történések

„Az elektromos autók piaca nagyon gyors változásokon ment át az elmúlt évben” – fogalmazott a Subaru vezérigazgatója, Tomomi Nakamura a Reuters beszámolója szerint.

A vállalatvezető továbbá megosztotta, hogy az új egységben készülő elektromos autókat exportra fogják gyártani, ugyanakkor a termelőkapacitásról nem kívánt részleteket megosztani.

Az üzem abból a mintegy 1,9 milliárd dollárból fog felépülni, amit a Subaru a következő öt évben fog az elektrifikációjára fordítani.

Már rendelhető az elektromos Subaru

Az elektrifikációs terveket a Subaru azzal egy időben ismertette, hogy megnyitotta a rendelésleadást az első akkumulátoros elektromos autójára, a Solterrára. A tavaly ősszel leleplezett SUV-t a Subaru a Toyotával közösen fejlesztette.

A Solterra 71,4 kilowattórás lítiumion akkumulátorral rendelkezik, ami a japán menetciklus szerint 530-460 kilométer megtételére elég attól függően, hogy kétkerék- vagy összkerékhajtás dolgozik a járműben. A Toyota és a Subaru közös munkájának nyomát a típus e-SGP padlólemeze viseli magán.

Bár a crossoverrel a Subaru fontos lépést tett az elektrifikáció útján, a teljesen elektromos típusok saját gyártása még várat magára, ugyanis a Solterrát a Toyota szereli össze.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink