Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromosautó-gyárat épít a Subaru
A Subaru a mostani évtized vége felé, Japánban fogja felépíteni első elektromos autóknak dedikált gyárát. A létesítmény annak az 1,9 milliárd dolláros befektetésnek a részeként fog megvalósulni, aminek célja a márka villanyautó-kínálatának fejlesztése.
A Subaru elsődlegesen az elektromos modellek iránti kereslet Egyesült Államokban mutatkozó növekedése nyomán döntött az új befektetésekről. A gyártó stabil pozíciót tudhat magáénak az amerikai piacon, ahol jelenleg rekord alacsony készletszinttel rendelkezik a globális ellátási problémák miatt.
A tervek szerint a Subaru 2025 környékén fog elindítani egy gyártósort, ahol konvencionális és elektromos hajtású modellek egyaránt készülni fognak. Ezt követően, már az új üzemben 2027-ben fog megindulni a termelés egy elektromos autóknak dedikált gyártósoron.
Bár a Subaru lemaradásban van az elektrifikáció terén, most mégis az első japán autógyártóként jelentette be, hogy külön gyárat tervez elektromos járműveinek.
Felgyorsultak a történések
„Az elektromos autók piaca nagyon gyors változásokon ment át az elmúlt évben” – fogalmazott a Subaru vezérigazgatója, Tomomi Nakamura a Reuters beszámolója szerint.
A vállalatvezető továbbá megosztotta, hogy az új egységben készülő elektromos autókat exportra fogják gyártani, ugyanakkor a termelőkapacitásról nem kívánt részleteket megosztani.
Az üzem abból a mintegy 1,9 milliárd dollárból fog felépülni, amit a Subaru a következő öt évben fog az elektrifikációjára fordítani.
Már rendelhető az elektromos Subaru
Az elektrifikációs terveket a Subaru azzal egy időben ismertette, hogy megnyitotta a rendelésleadást az első akkumulátoros elektromos autójára, a Solterrára. A tavaly ősszel leleplezett SUV-t a Subaru a Toyotával közösen fejlesztette.
A Solterra 71,4 kilowattórás lítiumion akkumulátorral rendelkezik, ami a japán menetciklus szerint 530-460 kilométer megtételére elég attól függően, hogy kétkerék- vagy összkerékhajtás dolgozik a járműben. A Toyota és a Subaru közös munkájának nyomát a típus e-SGP padlólemeze viseli magán.
Bár a crossoverrel a Subaru fontos lépést tett az elektrifikáció útján, a teljesen elektromos típusok saját gyártása még várat magára, ugyanis a Solterrát a Toyota szereli össze.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!