Elemzések Hirtelen távozik a Continental vezérigazgatója – ez történt a 45. héten

Hirtelen távozik a Continental vezérigazgatója – ez történt a 45. héten

Végh Martin | 2020.11.09 07:21

Hirtelen távozik a Continental vezérigazgatója – ez történt a 45. héten

Fotó: Continental Press

A német Continental vezérigazgatója még november végén távozik pozíciójából, így a vállalatnak most sietnie kell az utód keresésével. A Ford bejelentette, hogy hibás akkumulátorok miatt kénytelen visszahívni Kuga plug-in hibridjeit, a kínai kormány pedig azt tervezi, hogy 2035-től ne lehessen benzines és dízelüzemű autókat értékesíteni az országban. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Idő előtt lemondott vezérigazgatói pozíciójáról Elmar Degenhart, a Continental vezetője. A Magyarországon is komoly jelenléttel rendelkező autóipari beszállítónak most minél gyorsabban meg kell találnia az állítólag egészségügyi gondokkal küzdő vezető utódját.

Tizenötödik születésnapját ünnepelte az Audi Hungaria szerszámgyára. Az elmúlt másfél évtizedben a létesítmény alapterülete és dolgozóinak létszáma is megsokszorozódott.

Már közel a cél

A Volkswagen már közel jár ahhoz, hogy megfeleljen az Európai Unió emissziós előírásának, és elkerülje a büntetést. A siker azon múlik, hogy mennyi alacsony kibocsátású modellt sikerül értékesíteni az év hátra lévő részében.

Jól fogytak a BMW luxusautói a harmadik negyedévben, így a bajor autógyártó nyereségében kétszámjegyű növekedés ment végbe.

Az előző héten két elektromos modell visszahívásáról is hírt adtunk. A Ford a Kuga SUV plug-in hibrid változatait hívja vissza egy tűzveszélyes hiba miatt, míg a svéd Polestar a tisztán elektromos Polestar 2 modelljein fog szoftverfrissítést és alkatrészcserét végezni.

Az Európai Bizottság dokumentumai szerint az FCA után a Honda is a Teslától vásárolna kibocsátási krediteket, hogy elkerülje a túlzott szén-dioxid-emisszióval járó büntetéseket.

Az FCA egyébként több mint 800 millió dolláros bírság elé nézhet az Egyesült Államokban, mivel még évekkel ezelőtt dízeljárművei túllépték a károsanyag-kibocsátási határértékeket.

Folytatódik az elektromos dömping

A Volvo Trucks nehéz teherautóinak teljes családja rendelhető lesz elektromos változatban is 2021-től, míg a sorozatgyártás 2022-ben fogja kezdetét venni.

Már az is ismert, hogy ugyancsak 2021-ben fogja megkezdeni működését a német-holland határon Európa legnagyobb akkumulátor tesztközpontja.

Ismét csökkentek az eladások

Októberben ismét, egészen pontosan 4 százalékkal csökkent az újautó-értékesítések száma az egy évvel korábbival összevetve. Külföldről behozott autókból közel negyedével kevesebb került forgalomba.

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis bejelentette, hogy az első kilenc hónap során 22 százalékkal növelte értékesítését a nehéz piaci körülmények ellenére. Az eladásokkal párhuzamosan a szervizkihasználtság is jelentősen javult.

Az Európai Autógyártók Szövetsége ismertette a harmadik negyedévi eladások hajtásrendszerek szerinti bontását, amiből kiderült, hogy majdnem minden tizedik új autó plug-in hibrid vagy tisztán elektromos az unióban.

Októberben a német autóipari vállalatok pozitívabbnak látták jelen üzleti helyzetüket, mint szeptemberben, hála a növekvő keresletnek, a kilátásaikat azonban borúsabbnak ítélték.

Kínában a kormány tervei szerint 2035-től nem helyezhetnek forgalomba benzines és dízeles autókat. Helyüket a hibrid és tisztán elektromos típusok veszik majd át.

Óriási kihívás előtt az EU autóipara

Az előző héten összefoglaltuk az Európai Autógyártók Szövetségének egyik nemrég tartott konferenciáját, aminek témája az európai autóipar talpra állítása volt. Az eseményen többek között az FCA és a Scania vezetője is felszólalt.

Kiemelt Partnereink