Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatodszorra is piacvezető hazánkban a Suzuki – ez történt az 1. héten
A Suzuki által közölt statisztikák szerint a japán márka 2021-ben egyhuzamban már a hatodik éve vezette a hazai újautó-eladásokat. A Daimler egy újabb chiphiányos évet jósolt, míg a Sony fontos lépést tett a saját autógyártása beindítása felé. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Tavaly ismét, immáron egyhuzamban a hatodik évben vezette a hazai újautó-eladásokat a Suzuki. A japán márka járműveiből összesen 17.650 darabot regisztráltak, amivel 14 százalékot meghaladó piaci részesedést ért el.
A Toyota csakugyan erős évet zárt Magyarországon, saját statisztikái szerint pedig szintén piacvezető pozíciót ért el az újautó-értékesítésekben. A vállalat közel 14 ezer új személyautót értékesített 2021-ben.
Nem telt eseménytelenül a hét
Az előző év sem volt könnyű az azt beárnyékoló chiphiány miatt, a Daimler azonban egy újabb félvezetőhiánnyal terhelt évet jósol, amikor a chipgyártási kapacitás nem valószínű, hogy képes lesz felnőni az igényekhez.
A Mercedes-Benz egy tűzveszélyes hibáról értesítette bizonyos vásárlóit. A veszély ellenére a gyártó egyelőre nem rendelt el visszahívást, ugyanis nem állnak rendelkezésére a javításhoz szükséges alkatrészek.
A másik német prémium, a BMW neve egy vádemelés kapcsán merült fel. A gyártó egy volt vezetőjét több mint 2,4 millió euró kenőpénz elfogadásával vádolják.
Négy autógyártó, a Volvo, a Polestar, a Renault és a Honda is közvetlenül a Qualcomm chipgyártótól fog félvezetőket beszerezni járműveikhez, ezzel garantálva stabil alkatrész-ellátásukat.
A Stellantis az Amazonnal összefogva fog egy új infotainment rendszert kifejleszteni Smart Cockpit néven. A vezeték nélküli frissítést is támogató rendszer 2024-től fog megjelenni a Stellantis járműveiben.
Közel egy évszázad elteltével először, 2021-ben nem a GM vezette az amerikai újautó-eladásokat. A trónkövetelő a japán Toyota, ami a chiphiány ellenére még növelni is tudta eladásait a tengerentúlon.
Tekintettel a nagy keresletre, a Ford közel megkétszerezi a tisztán elektromos Ford F-150 Lightning gyártási kapacitását. A pickupot készítő michigani üzem a bővítés után évente 150 ezer darabot fog tudni összeszerelni a platós kisteherautóból.
Komolyan gondolja az autógyártást a Sony. A fogyasztóelektronikai eszközöket gyártó japán vállalat a CES-en bemutatta második villanyautó prototípusát, egyúttal bejelentette egy új mobilitási cég alapítását.
Jól megy a kínai autógyártóknak
A XPeng, a Li Auto és a Nio kínai elektromosautó-gyártók jelentős mértékben növelték eladásaikat 2021-ben, legalább megkétszerezve azokat éves összevetésben.
Túllendülni látszik a krízisen az Evergrande kínai ingatlanfejlesztő elektromos autókat fejlesztő cége. A vállalat sikeresen beindította első modelljének sorozatgyártását, méghozzá határidő előtt.
Egy újabb ázsiai akkumulátorgyártó hozna létre termelőkapacitást Európában. A kínai CALB egy 20 gigawattórás üzemet létesítene egyelőre nem ismert helyszínen.
Meglátszik a chiphiány az eladásokon
Tavaly 132.205 darab importált használt személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon – 1,4 százalékkal többet, mint az eggyel megelőző évben. Ellenben a chiphiány következtében új autókból kevesebbet regisztráltak, mint a koronavírus-járvánnyal terhelt 2020-ban.
Németországban a chiphiány miatt szintén csökkenést mutatott az eladott új autók száma 2021-ben. Az értékesítések több mint 10 százalékkal maradtak el a 2020-as szinttől, és még nagyobb mértékben a pandémia előttitől.
Folyamatos a zöldülés
Norvégiában a tavaly értékesített új autók kétharmada tisztán elektromos volt, amivel a skandináv ország új világrekordot állított fel.
Január 1-től kitiltották az Euro 4-es és alacsonyabb besorolású dízelautókat, kisteherautókat és buszokat a brüsszeli régióból. A környezetvédelmi okokkal magyarázott rendelkezés értelmében a régióban regisztrált, nem megfelelő besorolású járműveket áprilisig ki kell vonni a forgalomból.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!