Elemzések Hatodszorra is piacvezető hazánkban a Suzuki – ez történt az 1. héten

Hatodszorra is piacvezető hazánkban a Suzuki – ez történt az 1. héten

Végh Martin | 2022.01.10 07:22

Hatodszorra is piacvezető hazánkban a Suzuki – ez történt az 1. héten

Fotó: Magyar Suzuki Zrt.

A Suzuki által közölt statisztikák szerint a japán márka 2021-ben egyhuzamban már a hatodik éve vezette a hazai újautó-eladásokat. A Daimler egy újabb chiphiányos évet jósolt, míg a Sony fontos lépést tett a saját autógyártása beindítása felé. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Tavaly ismét, immáron egyhuzamban a hatodik évben vezette a hazai újautó-eladásokat a Suzuki. A japán márka járműveiből összesen 17.650 darabot regisztráltak, amivel 14 százalékot meghaladó piaci részesedést ért el.

A Toyota csakugyan erős évet zárt Magyarországon, saját statisztikái szerint pedig szintén piacvezető pozíciót ért el az újautó-értékesítésekben. A vállalat közel 14 ezer új személyautót értékesített 2021-ben.

Nem telt eseménytelenül a hét

Az előző év sem volt könnyű az azt beárnyékoló chiphiány miatt, a Daimler azonban egy újabb félvezetőhiánnyal terhelt évet jósol, amikor a chipgyártási kapacitás nem valószínű, hogy képes lesz felnőni az igényekhez.

A Mercedes-Benz egy tűzveszélyes hibáról értesítette bizonyos vásárlóit. A veszély ellenére a gyártó egyelőre nem rendelt el visszahívást, ugyanis nem állnak rendelkezésére a javításhoz szükséges alkatrészek.

A másik német prémium, a BMW neve egy vádemelés kapcsán merült fel. A gyártó egy volt vezetőjét több mint 2,4 millió euró kenőpénz elfogadásával vádolják.

Négy autógyártó, a Volvo, a Polestar, a Renault és a Honda is közvetlenül a Qualcomm chipgyártótól fog félvezetőket beszerezni járműveikhez, ezzel garantálva stabil alkatrész-ellátásukat.

A Stellantis az Amazonnal összefogva fog egy új infotainment rendszert kifejleszteni Smart Cockpit néven. A vezeték nélküli frissítést is támogató rendszer 2024-től fog megjelenni a Stellantis járműveiben.

Közel egy évszázad elteltével először, 2021-ben nem a GM vezette az amerikai újautó-eladásokat. A trónkövetelő a japán Toyota, ami a chiphiány ellenére még növelni is tudta eladásait a tengerentúlon.

Tekintettel a nagy keresletre, a Ford közel megkétszerezi a tisztán elektromos Ford F-150 Lightning gyártási kapacitását. A pickupot készítő michigani üzem a bővítés után évente 150 ezer darabot fog tudni összeszerelni a platós kisteherautóból.

Komolyan gondolja az autógyártást a Sony. A fogyasztóelektronikai eszközöket gyártó japán vállalat a CES-en bemutatta második villanyautó prototípusát, egyúttal bejelentette egy új mobilitási cég alapítását.

Jól megy a kínai autógyártóknak

A XPeng, a Li Auto és a Nio kínai elektromosautó-gyártók jelentős mértékben növelték eladásaikat 2021-ben, legalább megkétszerezve azokat éves összevetésben.

Túllendülni látszik a krízisen az Evergrande kínai ingatlanfejlesztő elektromos autókat fejlesztő cége. A vállalat sikeresen beindította első modelljének sorozatgyártását, méghozzá határidő előtt.

Egy újabb ázsiai akkumulátorgyártó hozna létre termelőkapacitást Európában. A kínai CALB egy 20 gigawattórás üzemet létesítene egyelőre nem ismert helyszínen.

Meglátszik a chiphiány az eladásokon

Tavaly 132.205 darab importált használt személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon – 1,4 százalékkal többet, mint az eggyel megelőző évben. Ellenben a chiphiány következtében új autókból kevesebbet regisztráltak, mint a koronavírus-járvánnyal terhelt 2020-ban.

Németországban a chiphiány miatt szintén csökkenést mutatott az eladott új autók száma 2021-ben. Az értékesítések több mint 10 százalékkal maradtak el a 2020-as szinttől, és még nagyobb mértékben a pandémia előttitől.

Folyamatos a zöldülés

Norvégiában a tavaly értékesített új autók kétharmada tisztán elektromos volt, amivel a skandináv ország új világrekordot állított fel.

Január 1-től kitiltották az Euro 4-es és alacsonyabb besorolású dízelautókat, kisteherautókat és buszokat a brüsszeli régióból. A környezetvédelmi okokkal magyarázott rendelkezés értelmében a régióban regisztrált, nem megfelelő besorolású járműveket áprilisig ki kell vonni a forgalomból.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink