Gyártók Négy autógyártó is chipbeszerzésről állapodott meg

Négy autógyártó is chipbeszerzésről állapodott meg

autopro.hu/V.M. | 2022.01.07 07:23

Négy autógyártó is chipbeszerzésről állapodott meg

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

A Volvo, a Polestar, a Renault és a Honda is közvetlen chipbeszerzésről állapodott meg az amerikai Qualcomm félvezetőgyártóval. Az új megállapodásokkal az OEM-ek csökkenthetik a mostanihoz hasonló alkatrészhiányokkal szembeni kitettségüket.

A leginkább a mobiltelefonokhoz tervezett chipekről ismert kaliforniai Qualcomm mára számottevő kínálattal rendelkezik autóipari félvezetőkből is. Termékei között az önvezető funkciókat és az infotainment rendszereket kiszolgáló, 5G-s és V2X konnektivitást támogató chipek egyaránt megtalálhatóak.

A vállalat Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES) jelentette be, hogy chipbeszerzésről kötött megállapodást négy autógyártóval. A kínai Geely alá tartozó Volvo és Polestar számára Snapdragon Cockpit, utastéri digitális rendszerekhez tervezett chipeket fog szállítani.

A kettő autógyártó egyúttal a Google-lel is megállapodott annak egy operációs rendszerének használatáról. A kettő OEM a magas teljesítményű chipeket és az új operációs rendszert idéntől fogják beépíteni járműveikbe. A Volvo XC90 idén leleplezendő és gyártásba kerülő tisztán elektromos utódjában például lehetővé fogják tenni a Google Assistant és a Google Maps hangalapú vezérlését.

A Reuters beszámolója szerint a Honda a Qualcomm utastéri rendszereket vezérlő félvezetőit 2023-tól forgalmazásba kerülő járművekben fogja felhasználni. Ami pedig a Renault-t illeti, a vállalat a Qualcomm közleménye szerint a Volvóhoz hasonlóan Snapdragon Cockpit chipeket fog beszerezni, az azonban nem ismert, hogy azokat mikortól fogja járműveibe beépíteni.

A változás szelei

A Volvo, a Polestar, a Renault és a Honda nem az első autógyártók, amik szakítva a korábbi gyakorlattal, közvetlenül egy chipgyártóval kötnek szerződést a félvezetők beszerzéséről. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, nemrég a BMW is hasonló lépésre szánta el magát.

A jövőben az elektrifikáció, a digitalizácó és az önvezetési funkciók fejlődésének eredményeként az autók még inkább chipigényesebbé fognak válni, még inkább kitéve az autógyártást az olyan chipellátásbeli zavaroknak, mint ami jelenleg is, 2021 eleje óta tart. A mostani chiphiány mindazonáltal ráirányította a figyelmet a biztos alkatrészellátás fontosságára, és az autógyártókat arra készteti, hogy átgondolják a létfontosságú félvezetők beszerzését – ennek eredményeként születhettek meg az autóipari OEM-ek és chipgyártók közötti legutóbbi szerződések is.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink