Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ha a fejlett piacok kifulladnak, Afrika lehet az autóipar új motorja
Gyorsan növekvő népességével, növekvő gazdaságával és az egy lakosra jutó viszonylag alacsony járműszámaival Afrika lehet a következő húzópiac az autóiparban: Ázsia és Latin-Amerika fejlődési sikersztorija megismétlődhet ezen a kontinensen is.
Bár az autóiparról nem Afrika jut elsőként eszünkbe, a kontinensen már az 1920-as évek óta gyártanak autókat, kisteherautókat és kamionokat. A kontinensen jellemzően olyan beruházásokat hoztak létre az autógyártók, ahol az importált járműalkatrészek összeszerelésére rendezkedtek be.
Az éves szinten, globálisan 97 millió legyártott autóból Afrika 1,1 millióval veszi ki részét, ennek többségét Dél-Afrikában és Marokkóban gyártják. Az ipar növekszik, a Nissan, a Volkswagen és a Peugeot is tervez további összeszerelő üzemeket a térségben, sőt a kenyai Mobius autógyártó is új modellekkel készül.
– Az autóipari vállalatok még mindig a BRIC országokra, Brazíliára, Oroszországra, Indiára és Kínára fókuszálnak. Afrika eddig elkerülte a figyelmüket, de most itt a lehetőség, hogy ez megváltozzon – mondta el Joel Jackson, a Mobius alapítója.
Szavainak alapot ad, hogy 2050-re várhatóan megduplázódik Afrika népessége, így a járművek iránti kereslet is megnövekedhet. Fejlődni lenne hova, hiszen a Deloitte riportja szerint 2014-ben csak 44 autó jutott ezer lakosra, szemben a globális 182-es átlaggal.
Ráadásul idővel Afrika várhatóan a legnagyobb munkaképes korosztályú népességgel fog rendelkezni, igaz, jelenleg a helyi munkaerőpiacot még a magas munkanélküliség és alulfizetett, de képezhető dolgozók tömege jellemzi.
Az egyes iparágak gyors növekedése a fejlődő gazdaságokban nem szokatlan, elég csak visszagondolnunk Kínára, ami a 80-as években kezdte erősen felpörgetni autóiparát – azóta mint tudjuk, a világ legnagyobb autógyártó országává vált. Kína 1990-ben még csak 500 ezer autót gyártott évente, 2017-re ez a szám már 28 millióra nőtt.