Elemzések Gumigyár épül Biharban – ez történt a 44. héten

Gumigyár épül Biharban – ez történt a 44. héten

Végh Martin | 2022.11.07 07:21

Gumigyár épül Biharban – ez történt a 44. héten

Fotó: Pixabay

Jelentős összegű beruházás keretében épít új abroncsgyárat Biharban a Nokian Tyres, ami korábban az ukrajnai háború miatt számolta fel termelőkapacitása egy részét. Beszámolóik alapján az elmúlt negyedévet változó eredményekkel zárták a nagy autógyártók, míg Spanyolországban veszélybe került a Volkswagen konszern elektromobilitási gigaberuházása. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Nagyváradon épít üzemet a finn Nokian Tyres. A korábban az oroszországi üzeme bezárásáról döntő vállalat gumiabroncsgyára 650 millió euróból fog felépülni, és évi 6 millió autóhoz lesz képes abroncsokat előállítani.

A Suzuki gyengülő fékhatás miatt hívja vissza egyes Vitara és SX4 S-Cross modelljeit. A fékrásegítés hibájából fakadó probléma mintegy 66 ezer magyarországi vásárlót érint.

Vegyes eredmények

Az elmúlt héten több autógyártó is beszámolt a július-szeptemberi negyedévi eredményekről. Köztük volt a Toyota is, mely az egy évvel korábbitól 25 százalékkal elmaradó nyereségről jelentett, komolyan alulmúlva az elemzői várakozásokat. Ezenfelül a japán gyártó kénytelen volt megvágni éves termelési célszámát.

Nem szerepelt jól az Aston Martin sem, amely pénzügyi helyzetének korábban várt javulása elmaradt, és vesztesége majdnem kötszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz mérten.

Több sikert hozott az elmúlt időszak a BMW-nek és a Stellantis-nak. A bajor autógyártó a vártnál is magasabb negyedévi nyereségről számolhatott be, bár figyelmeztetett, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet a közeljövőben rontani fogja eladási számait.

A Stellantis majdnem harmadával növelte bevételeit, továbbá kiszállított járműveinek száma is nagy mértékben emelkedett, annak ellenére, hogy a konszern életét számos probléma, köztük logisztikai jellegűek nehezítik.

A cseh Škoda az első kilenc hónapot viszonylagos sikerrel zárta. Éves összevetésben sokkal több autót volt képes legyártani hazai üzemeiben, és a kereskedőknek is több járművet szállíthatott ki.

Elektrifikációs beruházások

A Seat elnöke, Wanye Griffiths megerősítette, hogy a spanyol kormány nem ítélt meg a Volkswagen Csoportnak elég támogatást ahhoz, hogy a tervezett 10 milliárd eurós elektromobilitási beruházást megvalósítsák Spanyolországban. Ugyanakkor a vezető reményét fejezte ki a megoldás megtalálásával kapcsolatban.

A Renault és a Nissan együttműködésének jövőjéről szóló tárgyalások központi eleme az elektromobilitási kooperáció erősítése. Ezt a japán OEM vezére osztotta meg egy interjú alkalmával, aminek témája a folyamatban lévő egyeztetések tárgya volt.

A General Motors hivatalosan is bejelentette, hogy elektromos autókkal tér vissza Európába. Az amerikai gyártó még 2017-ben vonult ki az európai piacról, az elektromos korszak pedig lehetőséget kínál számára, hogy új színben tűntesse fel magát a helyi vásárlók előtt.

A Mercedes-Benz a jövőre bemutatásra kerülő új E-osztállyal zárja le a tisztán belső égésű motorral hajtott járművek korszakát. A gyártó szerint a későbbi modellsorozatok már csak elektrifikált formában fognak érkezni.

Tovább húzódik a Takata-botrány, miután az Egyesült Államokban újabb három halálesetet kötöttek a hibás légzsákpatronokhoz. A Stellantis az eseteket követően majdnem 300 ezer autója letételére szólított fel.

Októberben az egy évvel korábbihoz képest közel 17 százalékkal több autót helyeztek forgalomba Németországban. A járművek majdnem harmada SUV-volt, ami azt jelenti, hogy a kategória modelljei még tovább növelték népszerűségüket.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink