Elemzések Gigaberuházást hoz a Continental Magyarországra – ez történt a 49. héten

Gigaberuházást hoz a Continental Magyarországra – ez történt a 49. héten

Végh Martin | 2020.12.07 07:22

Gigaberuházást hoz a Continental Magyarországra – ez történt a 49. héten

Fotó: Continental Press Releases

Sokmilliárdos összegből fejleszti veszprémi és budapesti telephelyei termelési kapacitását a német Continental. Többet is megtudhattunk a Q3 kettő plug-in hibrid változatáról, amiket hamarosan Győrben fognak gyártani, a Daimler élére pedig a Volkswagen Csoport egykori vezetője kerülhet. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Több mint 25 milliárd forint értékű beruházással fog új gépsorokat telepíteni Budapesten és Veszprémben a Continental, amivel újgenerációs járműelektronikai termékek gyártásához épít ki kapacitásokat.

Győrben fognak készülni az Audi legújabb elektromos modelljei. A Q3 kompakt SUV kettő plug-in hibrid változata legalább 50 kilométer megtételére képes elektromos üzemmódban.

A Rába Járműipari Holding Nyrt. több igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjának személye is változott a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kezdeményezésére. Többek között új elnököt választottak az igazgatóság, illetve új vezetőt a felügyelő bizottság élére.

Nem csak a Continental készül fejlesztésekre

A járműelektronikai részegységeket gyártó móri SEWS Komponens és Elektronika Európa Kft. 2,7 milliárd forintos beruházásával több, mint félezer munkahely megőrzéséhez járul hozzá.

A francia Schneider Electric 4,5 milliárd forint értékben fog beruházni Magyarországon. Ebből az összegből bővíti az egyebek mellett autóipari elektronikai alkatrészeket előállító üzemeit, valamint Budapestre hozza egyik európai beszerzési központját.

Elektrifikál a Volkswagen Csoport

A Volkswagen, feltehetően ID.2 néven egy új, elektromos kisautót tervez. A német konszernhez tartozó Škoda vezetője pedig nemrég arról beszélt, hogy az akkumulátoros elektromos Enyaq iV után egy tisztán elektromos városi kisautó és egy ugyanilyen hajtásrendszerű szedán fejlesztésére helyezhetik a hangsúlyt.

Egy müncheni bíróság szerint az Audi is felelősségre vonható a dízelbotrányban. A szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó Porschéről pedig kiderült, hogy a Siemens-szel együttműködve Chilében fog szintetikus üzemanyagokat készíteni.

Arról is beszámoltunk, hogy a Daimler a Volkswagen Csoport korábbi vezetőjét, Bernd Pischetsriedert kéri fel az elnöki pozíció betöltésére.

A Ford állítólag Kölnben gyártana egy, a Volkswagen MEB-platformján alapuló elektromos autót, és a gyártás előkészítése érdekében több milliárdot fog befektetni.

Az olasz-amerikai Fiat Chryslerhez tartozó Fiat tervei szerint pedig a kínálatában szereplő típusok 60 százaléka elektrifikált lesz 2021 végére.

Repülőkkel a brexit ellen

A luxusautókat gyártó Bentley vezére ismét megszólalt a brexittel kapcsolatban. Elárulta, hogy komoly előkészületeket tettek egy megállapodás nélküli brexitre készülve, és az előkészületek részeként Antonov teherszállító repülőket is foglaltak.

Természetesen nem csak Európából érkeztek hírek. Kiderült, hogy az amerikai General Motors és az elektromos teherautókat fejlesztő Nikola a szeptemberben kirobbant csalási botrányt követően pontosan milyen formában is folytatja együttműködését.

Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal pedig új vizsgálatba kezd, miután kiderült, hogy több mint százezer Teslát érinthet a felfüggesztések meghibásodása.

Új magasságokban az értékesítések

Novemberben új idei csúcsot ért el a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma. Az importált használt autók száma ugyanakkor jelentősen csökkent havi és éves összevetésben egyaránt.

Elérhetővé vált a Zöld busz program első járműbeszerzési pályázata, aminek keretében az állam 4,2 milliárd forinttal támogatja majd az elektromos buszok beszerzését és a kapcsolódó infrastruktúra kiépítését.

Európa legfelsőbb bírósága nemrég megállapította, hogy a fuvarozókat jogtalanul magas útdíjjal terhelték Németországban, mivel a díjba a közlekedési rendőrség költségeit is beleszámolták.

A brexit körüli bizonytalanság arra késztette a vállalatokat, hogy előbbre hozzanak bizonyos beszerzéseket, ami jótékony hatással volt a brit gyáripar teljesítményére.

Arról is írtunk, hogy a Londontól északra fekvő millbrooki tesztközpontban pontosan hogyan is tesztelik az elektromos autók akkumulátorait.

Kiemelt Partnereink