Gyártók Ismét az USA közlekedésbiztonsági hivatalának célkeresztjében a Tesla

Ismét az USA közlekedésbiztonsági hivatalának célkeresztjében a Tesla

autopro.hu/V.M. | 2020.12.01 04:18

Ismét az USA közlekedésbiztonsági hivatalának célkeresztjében a Tesla

Fotó: Tesla

Újabb vizsgálat indult a Teslák egy, a közlekedésbiztonság szempontjából releváns hibájának feltárására. Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) új, első felfüggesztések meghibásodása kapcsán indított vizsgálata 115 ezer Teslát érint.

Hirdetés

Az amerikai hatóság azt követően kezdett előzetes vizsgálatba miután 43 bejelentés érkezett a jobb, valamint a baloldali első futóművek lengőkarjainak meghibásodásáról. A nyomozás 2015 és 2017 között készült Model S és 2016-2017 között gyártott Model X típusokra terjed ki.

2017-ben a Tesla már kiadott egy szervizelési közleményt, ami szerint egyes járműveinek első futóművébe olyan lengőkarokat építhettek be, melyek nem felelnek meg a szilárdsági követelményeknek. A közlemény szerint, hiba esetén a gumiabroncs érintkezhet a kerékdobbal, a sofőr azonban meg tudja őrizni uralmát az autója felett.

Az NHTSA 43 bejelentése közül 32 szerint a meghibásodás parkolás közben jelentkezett, míg 11 normál sebességű vezetés mellett. További nyolc bejelentés hátterében ugyancsak futómű-meghibásodás állhat.

Az NHTSA részéről megjegyezték, hogy a hibaesetek időben egyre közelebb esnek egymáshoz. A legutóbbi három, országúti sebesség mellett jelentkezett hibára az előző három hónapban került sor.

Kínában már a visszahívásnál tartanak

A Teslák első felfüggesztéseivel már Kínában is gond adódott. Az amerikai elektromosautó-gyártó októberben arról értesítette az NHTSA-t, hogy Kínában mintegy 30 ezer Model S és Model X járművét hívja vissza a helyi hatóságok kérésére. A gyártó indoklása szerint a kínai utak erősebb lengőkarokat tesznek szükségessé. A Tesla ezenkívül egy másik visszahívást is elrendelt Kínában, Model S autók hátsó futóművében található lengőkarok cseréje céljából, amivel az ázsiai országban érintett autók száma eléri a 48 ezret.

A Tesla októberben azt is közölte az NHTSA-val, hogy véleménye szerint nincs szükség cserére az amerikai modellekben, a problémát pedig rendkívül ritkának nevezte. Hozzátette, hogy nem jutott tudomására személyi sérüléssel vagy halállal járó eset.

Nem csak a felfüggesztéssel vannak bajok

Az NHTSA még júniusban egy másik vizsgálatot is indított Teslákkal kapcsolatban, azt követően, hogy kiderült, a médiavezérlő egység meghibásodása elérhetetlenné teheti egyes funkciók érintőképernyős vezérlését, vagy akár azt is megakadályozhatja, hogy az akkumulátor teljesen feltöltődjön.

Az előzetes szakaszban a vizsgálat 63 ezer Model S-re terjedt ki, nemrég azonban kiterjesztették azt. Jelenleg összesen 159 ezer, 2012-2018 között gyártott Model S-t, illetve 2016-2018 között gyártott Model X SUV-t érint – olvasható a Reuters oldalán.

Kiemelt Partnereink