Elemzések Ezeket gyártja a Bosch Magyarországon – ez történt a 6. héten

Ezeket gyártja a Bosch Magyarországon – ez történt a 6. héten

Pardavi Mariann | 2019.02.11 12:51

Ezeket gyártja a Bosch Magyarországon – ez történt a 6. héten

Mit csinálnak a magyar kamionosok, ha elfogadják az új mobilitási törvényt? Mit gyártanak a Bosch magyarországi telephelyein? Mikor kezd el a BMW magyar beszállítókat keresni? Ezekre a kérdésekre kerestük és kaptuk is meg a válaszokat a múlt héten. Kattintson a kiemelt szavakra és olvasson a téma után bővebben!

Hirdetés
  • A Debreceni Egyetem és a Continental Powertrain Hungary Kft. stratégiai együttműködési megállapodást kötött, a megállapodás részeként Conti-specifikus oktatási modellre is jelentkezhetnek a hallgatók.
  • INTERJÚ: – Maximum 70 tonnás szerszámok gyártására van kapacitásunk, marási kapacitásunk legnagyobb dimenziója 6x4x1,5 méter. Ilyen nagy maróközpont egyébként Miskolchoz legközelebb Győrben és Németországban van, valamint nagy OEM-eknél. Legnagyobb présünk a 2000 tonna nyomóerővel rendelkező hidraulikus prés, természetesen van huzalszikra és tömbszikra kapacitásunk is. A Spintót éppen az teszi egyedülállóvá, hogy minden szerszámszegmensben tudunk szolgáltatni – mondta el Pócs János, a 100 százalékban magyar tulajdonú Spinto ügyvezető igazgatója.
  • Ádáz vita alakult ki az Európai Unió és a kelet-európia országok között a fuvarozók alvásidejét, a logisztikai cégek szabad működését a keleti tagállamok szerint súlyosan korlátozó mobilitási csomag felett. Mi lesz a sorsa a magyar kamionosoknak? A téma egyik szakértőjét, az EP közlekedési és idegenforgalmi bizottságában dolgozó Deli Andor képviselőt kérdeztük.
  • Pénzt követel a Waberer´s a kartellező teherautógyártóktól.
  • INTERJÚ: – Azok a német vállalatok, amelyek a városba érkeztek, a Bürkle kivételével a BMW döntése előtt hoztak erről döntést, mert Debrecen kiválóan pozícionálta magát az utóbbi években és kedvező befektetési helyszínné vált. Másrészt a BMW láthatatlan gyárként már eddig is jelen volt hazánkban, mert több mint 90 beszállító 1,4 milliárd euró értéket állított elő a gyártó számára. A magyar BMW-beszállítók között ott van a Magyarmet, a Csaba Metal, a Fémalk vagy a Hirschler, és jó esély van rá, hogy a beszállítási volumenek nőjenek, és a meglévő beszállítókhoz újabbak csatlakoznak. Amikor a BMW eldönti, pontosan mit fognak gyártani Debrecenben, mi is elindítjuk a BMW-beszállítói programot. Bízom benne, hogy ez még az idei évben eldől – közölte a Nemzeti Befektetési Ügynökség elnöke, Ésik Róbert.
  • Katonai helikopterszimulátort adtak át Szolnokon, ahol bejelentették azt is, hogy legalább 100 pilótát kívánnak képezni a Magyar Honvédség számára.
  • 5,7 milliárd forintból modernizál a pécsi Hauni Hungária Gépgyártó Kft., a projekt során 100 új dolgozót fognak felvenni.
  • A Bosch azt közölte, hogy energiáit a dízel technológiáról mindinkább az elektromobilitás felé fordítja. Megkérdeztük, hogy ezekbe a célokba hogyan kapcsolódnak a magyarországi telephelyek, hazánkban milyen tevékenységet folytat a multi e téren.
  • Megvette a Bridgestone a TomTom telematikai üzletágát.
  • Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak a miskolci Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. telephelyén, mert nem teljesítette a vállalat a dolgozók követeléseit.
  • A Budapesti Műszaki Szakképző Centrum (BMSZC) Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Ipar 4.0-kompatibilis moduláris oktatópadot kapott a Festo Kft.-től.
  • A székesfehérvári Arconic 35 milliárd forintos beruházásba fogott 2018 márciusában, ennek részeként már úton van a magasan automatizált gyár első berendezése, ami egy hatalmas présgép lesz.
  • Kiderült, mennyibe kerül az új győri Audi, a TT RS.

Kiemelt Partnereink