Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezek a legértékesebb autómárkák
Három gyártó különösen elhúzott a vállalati érték szerinti rangsorban; a Toyota továbbra is vezet, de nagyon tapadnak rá a német prémiumgyártók. A Teslának viszont van még hová fejlődnie e téren.
Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autógyártója, derül ki az Interbrand friss elemzéséből. A Best Global Trends 2017 című kiadvány szerint a japán gyártó jelenleg 50,2 milliárd dollárt ér, amivel egyben az iparágaktól független ranglistán is előkelő, hetedik pozíciót tudhatja magáénak. A Toyota annak ellenére tartotta meg autóipari elsőségét, hogy tavalyhoz képest a vállalat értéke hat százalékot gyengült.
Nem úgy a Mercedes-Benz, hiszen a németek a tíz százalékos erősödéssel elért 47,8 milliárd dolláros értékkel egyre jobban tapadnak a Toyotára. A stuttgarti prémiumgyártó is bekerült az összesített iparági top tízbe, a csillagos autógyártó itt a kilencedik helyet szerezte meg.
Az autógyártók versenyének harmadik legértékesebb szereplője a BMW. A bajor márka értékét 41,5 milliárd dollárra becsülte az Interbrand.
A legértékesebb autómárkák ranglistáján a Honda, a Ford és a Hyundai következik. Őket követi az Audi, a Nissan és a VW, mely ha keveset is, de a dízelbotrány óta először tudott növelni márkaértékén. A Tesla jelenleg "csak" 4 milliárd dollárt ér, az elektromos autógyártót 5,7 milliárdos értékével még az ikonikus motorgyártó, a Harley-Davidson is megelőzi.