Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elárasztják a kínai modellek a német piacot
Egyre több kínai autómárka érkezik Németországba, ebben gyakran helyi partnerek segítik őket, máskor saját maguk veszik kézbe a terjeszkedés ügyét. A kínai gyártók már a járműipar európai fellegvárában is kezdenek kitörni a lesajnált kategóriából.
Az elmúlt időben egyre több kínai gyártó tört be a német piacra – és részben komoly konkurenciának is bizonyulnak a német OEM-ek számára. Az olyan márkák, mint a BYD, MG és a Nio már régóta nem nevetségesek a német konszernek menedzserei szemében. Gyakran ki is tűnnek a kedvező áraikkal, sőt, nem csak azokkal.
A német piacon tehát már most is nagy számban találhatók Kínából származó márkák és modellek. Egyes esetekben a vállalatok maguk irányítják jelenlétüket, máskor az importőrök veszik át az értékesítést és a marketinget. Az Auto-Motor und Sport összesítése szerint nem kevesebb, mint 16 kínai gyártó autóit vehetik meg a német ügyfelek.
Több kínai vállalat is az Indimo Automotive nevű vállalaton keresztül jut el Németországba. Ilyen a DFSK, a Seres, a BAIC, a FAW, a JAC és az SWM. Érdekesség, hogy bár elsősorban az elektromobilitással együtt jelentek meg a kínai márkák Európában, vannak olyanok, akik belső égésű motorral szerelt modelleket kínálnak a német piacon: ilyen a BAIC, a magyar piacon tavaly debütáló MG, a DFSK vagy a furgonokat gyártó Maxus – ezek a cégek jellemzően elektromos autókat is gyártanak. A Lynk&Co és a Wey hibrideket is kínál a német piacon.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!