Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyelőre kitart a növekedés a magyar újautó-piacon
Márciusban több autót adtak el újonnan Magyarországon, mint egy évvel korábban, így idén már a második hónapja bővül a magyar újautó-piac, ráadásul a növekedés üteme is gyorsult.
A Datahouse statisztikái szerint márciusban 12 százalékkal több új autó kelt el a magyar piacon, mint tavaly ilyenkor – idén közel 13 ezer autót helyeztek forgalomba az év harmadik hónapjában. A bővülés üteme is gyorsult, a februári tízszázalékos növekedést követte a március 12 százalékos.
Márciusban is a japán autók dominálják a legnépszerűbb gyártók listáját, de az előző hónapokhoz képest némileg átalakult a leosztás: az első hely a Suzukié 2433 eladott példánnyal, viszont a második helyen a Nissant találjuk 1537 darabos eladással. A képzeletbeli dobogó alsó fokát a Toyota foglalja el 1440 autóval.
Ami a modelleket illeti, a Suzuki a Vitara és az S-Cross SUV-okkal szárnyal, míg a Nissan a Qashqai népszerűségének robbanását élvezhette ki, a modellből 1234 került a forgalomba.
Jól indult az idei év
2024 első három hónapjában mintegy 32 ezer új autó talált gazdára Magyarországon, ez hét százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az eredmény ugyanakkor még mindig elmarad a járvány előtti szinttől, viszont 2019-hez képest már csak nyolc százalék a lemaradás.
Az első három hónap kifejezetten jól sikerült az új Vitarát a napokban bemutató Suzuki számára. Az esztergomi cég 5070 autót értékesített ebben az időszakban, ami 135 százalékos növekedés 2023 első három hónapjához képest. A Toyota minimális, 11 százalékos visszaesést könyvelhetett el, ez 3850 értékesített személyautót jelent, míg a harmadik legnépszerűbb gyártó a Škoda 2885 autóval és 27 százalékos emelkedéssel.
Mint ismert, 2023-ban az Európai Unióban egyedülálló módon zsugorodott az újautó-piac Magyarországon, igaz, a teljes évet tekintve „csak” három százalék volt a visszaesés.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!