Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedülálló technológiai megoldást alkalmaz a győri Audi – ez történt a 48. héten
Az Audi itthoni üzemében egyedülálló technológiával támogatják a hibrid modellek gyártását. A chiphiány hamarosan a Jaguar Land Rover egységeiben fog jelentős termeléskiesést okozni, míg az elektrifikációt Európa több országában is új befektetések támogatják. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Az Audi Hungaria egyedülálló módon holografikus kijelzőt használ a gyártási folyamatok hatékonyabbá és biztonságosabbá tételéhez. A megoldás a plug-in hibrid modellek gyártását támogatja azzal, hogy irányítja a dolgozókat a gyújtás ráadásában és levételében.
Kiváló eredmények
Az idei harmadik negyedév minden idők legjobbja volt az autógyártásban. A 16 legnagyobb OEM-nek a működési eredmény és az árbevétel tekintetében is új rekordot hozott az erős kereslet és a magas értékesítési áraknak köszönhetően.
A japán autógyártók üzemeiben az ősz második hónapjában 14,4 százalékkal több járművet állítottak elő, mint tavaly ugyanekkor. A nyolc autógyártó közül hat számolt be termelése növekedéséről, míg a Nissan és a Mitsubishi számai csökkentek.
A Volvo Cars számára a november hozott növekedést. A vállalat 12 százalékkal több autót adott el, miközben értékesítésein belül nőtt az elektromos modellek részaránya.
Változnak a termelési tervek
Az elmúlt hónapok tehát több tekintetben is növekedést jelentettek számos gyártónak, a Jaguar Land Rovernek azonban 2023 első negyedéve a chiphiány miatti termeléscsökkentésről fog szólni.
Sajtóértesülések szerint a Volkswagen a tajvani Foxconn üzemében készítheti a jövőben Scout márkanév alatt kínált terepjáróit, sőt egy másik szerződéses gyártóval való együttműködés lehetőségét is vizsgálja.
Míg a VW új modellek gyártásának lehetőségét keresi, addig a kínai Evergrande ingatlanfejlesztő villanyautókat készítő cége a nemrég megindult termelés fenntartásáért küzd. Bennfentesek szerint a cég nemrég leállította egyetlen modellje gyártósorát a rendelések hiánya miatt.
Elektrifikáció Európában, zöldülő hazai buszflotta
A Ford további beruházással elektrifikálja angliai motorgyárát. A fejlesztéssel az elektromos motorok gyártási kapacitása évi 250 ezerről 420 ezerre fog nőni, támogatva a következő években megjelenő elektromos modellek gyártását.
Európa elektrifikációja finnországi beruházásokkal is zajlik. Itt a Keliber lítiumbányászati projektjének részét alkotó, lítium-hidroxidot előállító üzem építési munkálatai még idén megkezdődnek. A létesítményben a vállalat helyi bányáiban kitermelt lítiumot fogják feldolgozni.
A Volánbusz még idén átveszi a 164 darab CNG-s MAN Lion’s City autóbuszát. A főleg a budapesti agglomerációba szánt járművek első példányait még az előző hét első felében átadták.
A HUMDA Zrt. Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojektjében ezúttal Komlón fognak egy hónapom át elektromos buszt tesztelni. A december 29-ig tartó teszt során egy BYD K7UA típusú midi buszt próbálhatnak ki az utazók.
Szlovákia összesen 46 millió euróból kívánja fejleszteni országos töltőhálózatát. A program több mint hatvan központ létrehozását tűzi célul, összesen 230 töltési ponttal.
Míg máshol felpörög az elektrifikáció, addig Németországban a támogatások kifutása és az áramdíjak emelkedése miatt két év alatt felére eshet a villanyautók aránya az értékesítésekben egy autóipari szakértő előjelzése szerint.
Új rekordok születnek
Az AutoWallis Nyrt. árbevétele az első három negyedévben 44 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, míg nyeresége több mint háromszorosára ugrott. Az elsődlegesen organikus módon elért növekedéssel a Csoport rekordévet zárhat idén.
Az Egyesült Királyságban az autóipari lobbiszervezet, az SMMT állami támogatások nyújtására szólította fel a kormányt, hogy az autóipar a következő évek kihívásaival, mint például a magas energiaárakkal és a gazdasági instabilitással meg tudjon küzdeni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!