Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csaknem egyhavi pluszpénzt visznek haza a győri audisok – ez történt a 14. héten
Prémiumot ad a győri Audi a dolgozóinak, a Videoton-vezér szerint nem tarthat sokáig a magyar fizetések emelkedése, magyar vezető került a Bosch budapesti fejlesztőközpontjának élére. Nézzük, mi történt a magyar járműiparban a 14. héten!
- INTERJÚ: – Megváltozott munkaképességűek alkalmazása a 25 fő feletti cégeknél kötelező, a munkavállalók 5 százalékában ilyen dolgozókat kell felvenni. Amennyiben ezt a kötelező foglalkoztatási szint nem teljesül, rehabilitációs hozzájárulást kell fizetnie a hiányzó létszámra. Ennek mértéke 1 341 000 forint/fő/év. Viszont ha megváltozott munkaképességű személyt foglalkoztat a cég 4 órában, ez éves szinten 894 ezer forintjába kerül. Vagyis olcsóbb lenne őket is foglalkoztatni, mintsem büntetést fizetni utánuk – Jókai Erika, az Óbudai Egyetem rehabilitációs környezettervező szakmérnöki képzésének oktatója osztotta meg tudását a témában.
- A Videoton társ-vezérigazgatója, Sinkó Ottó szerint a termelékenységet messze meghaladó magyarországi béremelkedési ütem versenyképességi hátrányt és súlyos károkat okozhat. Szerinte még idén kipukkanhat a magyar béremelkédés-lufi.
- Ugyan a győri Audi Hungaria első embere szolid pénzügyi eredményként jellemezte a tavalyi évet, a jutalom nem marad el. Megkérdeztük, mennyi pluszpénzt vihetnek haza a győri dolgozók. Összeállításunkban a nemzetközi számokra is kitekintettünk.
- INTERJÚ: – A szimulációs piac globálisan évente 11 százalékkal növekszik. Ez óriási növekedés, és ez a legkonzervatívabb becslés. Rengeteg mérnök kell a piacra, így pillanatnyilag a szektor fejlődését inkább az határozza meg, hogy mennyi jól képzett mérnök van. A jelenlegi mérnökgenerációból is sokat át lehetne képezni szimulációs területre, de nincs rá kapacitás. Ez a legnagyobb kihívás – közölte a numerikus szimulációval foglalkozó mérnökök nemzetközi közösségének kelet-európai vezetője, Felhős Dávid.
- Milyen döntést, végkimenetet várhatunk egy autonóm járműtől, amit mesterséges intelligencia vezérel? A kérdést a győri egyetemen működő Autonóm Járművek Jogi Kérdései kutatócsoport járta körül egy konferencián.
- INTERJÚ: – Az elektromos targoncák nagyon halkan közlekednek a termelési területen, ezáltal nehéz észrevenni azokat. Ha például valaki takarásból lép az útra, a targonca vezetőjének esélye sincs elkerülni őt. Ezért alkalmazunk olyan kék nyilat, ami a targonca előtt feltűnik, ha az hátrafelé megy. A gyalogos ugyan a takarás miatt nem látja a targoncát, viszont a nyilat egyből felismeri a padlón. Bizonyos területeken – például kereszteződéseknél – azért tűnik fel a targonca piktogrammja a padlón, hogy felhívja a munkatársak figyelmét a targoncaközlekedésre. Ez már működik a gyakorlatban is, és egyre több termelési területen fogják alkalmazni – arra kértük a győri Audi munkavédelmi osztályának vezetőjét, Oliver Jablonskit, hogy számoljon be a jó gyakorlatokról.
- Magyar vezetője lett a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának.
- Közel 3000 négyzetméteres csarnoképülettel bővült a szombathelyi Schaeffler Savaria Kft., ahol egyebek mellett az ívrugógyártás kap helyet.
- A Boeing vezérigazgatója bocsánatot kért, mivel szoftverhiba okozta két gépük katasztrófáját és a rajtuk utazó 350 ember halálát. A gesztus szép, de vajon elég egy bocsánatkérés két tragédia után?
- A brüsszeli plenáris ülésen viszonylag szűk többséggel megszavazott mobilitási csomag legfontosabb vitás pontja az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A kelet- és közép-európai tagállamokból származó képviselők nagy többsége nem támogatta az elfogadott szöveget, mivel sokak szerint ezek az új előírások kedvezőtlen helyzetbe hoznák a térség vállalatait és fuvarozóit. Megkezdődhetnek az intézményközi egyeztetések a kérdésben.
- Budapesten is lesz Lime elektromos rollermegosztó, egyelőre még nem tudni, hogy pontosan mikor indul a szolgáltatás.
- Márciusban 4,9 százalékos éves bővüléssel 13 391 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, a legtöbb személygépautót továbbra is a Suzuki értékesíti.
- Palkovics László innovációs és technológiai miniszter előadást tartott az amerikai Berkeley Egyetemen, ahol részt vett a magyarországi önvezető autók gyártásáról és teszteléséről rendezett szimpóziumon.