Beszállítók Még idén kipukkan a magyar béremelkedés-lufi

Még idén kipukkan a magyar béremelkedés-lufi

Pardavi Mariann | 2019.04.01 05:00

Még idén kipukkan a magyar béremelkedés-lufi

A napokban egy konferencián fejtette ki a Videoton társ-vezérigazgatója, Sinkó Ottó, hogy a közelgő globális gazdasági lassulás mellett a termelékenységet messze meghaladó magyarországi béremelkedési ütem versenyképességi hátrányt és súlyos károkat okozhat. Ennek kapcsán kérdeztük, milyen mértékű béremelkedést tart elfogadhatónak.

Hirdetés

– Csak a munkahatékonyság javulásának ütemében lehet hosszú távon fenntartható a béremelés – erősítette meg válaszában Sinkó Ottó, hozzátéve, hogy a Videoton vállalatcsoport dolgozói idén kétszámjegyű béremeléssel számolhatnak.

Sinkó Ottó az említett konferencián megjegyezte azt is, hogy az évről évre több mint tíz százalékkal növekvő béremelési mértéket nem lehet sokáig fenntartani.

– 2019-ben már többnyire megvalósul – válaszolta arra a kérdésre, vajon mikor pukkan ki a lufi. – Ebben az évben globális lassulást várok, 2020-ra vonatkozóan már nem volna szabad, hogy ilyen mértékű emelések legyenek a köztudatban.

A BMW debreceni letelepedése új nehézségek elé állíthatja a magyar autóipari vállalatainak toborzóosztályait, személyügyeseit. Hogyan fogja a bérhelyzetet a BMW megjelenése változtatni?

– Tovább ront rövid távon a helyzeten. Nem ismerem a megállapodás részleteit, pontosabban nem tudom megítélni. Ha lassan fut majd fel, és elektromos járműveket készítenek majd ott, hosszú távon lehet jó is az országnak, egyébként szerintem nem.

A munkaerőhiányból fakadó nehézségek átvészelésével kapcsolatban úgy fogalmazott, az automatizálás és a digitalizáció az egyetlen út, hogy segítsen az alapvető probléma, a demográfiai csökkenés megoldásában. Ezt a gondolatot erősíti az, hogy a robotforgalmazással foglalkozó cégek 2018-ban kiemelkedően sok robotot értékesítettek a magyar vállalatoknak.

Az elmúlt időszak valóban a béremelésről szólt. Nézze át, hogyan alakultak a béremelések a magyar autóipari gyárakban: a Hajdunál arányosan a fizikai dolgozók bére nőtt a legnagyobbat, a Mercedes dolgozói még vakációpénzt is kaptak, az Audinál egy hét sztrájk után engedtek a bérköveteléseknek, a Suzuki pedig kizárólag az üzemi tanácsot tartotta megfelelő partnernek a bértárgyalásokhoz. Kattintson a kiemelt szavakra és olvassa el a részleteket!


Hirdetés

Kiemelt Partnereink