Elemzések Biden aláírta az autógyártók által kritizált csomagot

Biden aláírta az autógyártók által kritizált csomagot

autopro.hu/P.B. | 2022.08.18 13:16

Biden aláírta az autógyártók által kritizált csomagot

Fotó: https://twitter.com/POTUS/

Ahogyan arra számítani lehetett, Joe Biden amerikai elnök aláírta az infláció csökkentéséről szóló törvényt. Ennek a csomagnak a része az elektromos autók támogatásának változása, melynek egyes elemei azonnal életbe lépnek.

Biden aláírását követően az elektromos autók vásárlását ösztönző támogatás – pontosabban adójóváírás – már meg is változott: azonnal hatályba lépett az a követelmény, hogy a járművek végleges összeszerelési helyszínének Észak-Amerikában kell lennie, vagyis az Európából, Japánból vagy Kínából beszállított elektromos autókra nem vonatkozik a jóváírás.

A kormányzat közzétett egy hivatalos listát azokról az autókról, amikre ezután is vonatkozik a támogatás. Ugyanakkor ez is csak részben pontos, hiszen olyan gyártók modelljeit is tartalmazza, amelyek már elérték a 200 ezer eladott autós felső határt. Az azonban, hogy a jármű szerepel a listán, még nem jelenti azt, hogy a vásárlók biztosan megkapják az adókedvezményt: a rendszer módosítása új jövedelemplafont is bevezetett. A 150 ezer dollárnál (60 millió forint) vagy 300 ezer dollár közös háztartási bevételnél nagyobb éves jövedelemmel rendelkező személyek a továbbiakban nem jogosultak az adójóváírásra.

Lesznek még változások

Érdekesség, hogy a Volkswagen ID.4 jelenleg hiányzik a listáról, mivel Chattanoogában még nem indult el a sorozatgyártás. Az amerikai példányokra természetesen jár az adójóváírás, így a hatóságok azt javasolják, hogy az ügyfelek maguk használjanak úgynevezett VIN-dekódert, ahol az alvázszám alapján tisztázható az adott jármű eredete – írja az electrive.com.

A megreformált adókedvezmény egyéb követelményei - mint például az akkumulátor alapanyagainak eredetére vonatkozó kitétel - csak később lépnek életbe

Vitatott törvény

Magának a törvényjavaslatnak az elfogadása sem ment könnyen, az amerikai elnök csak nehezen tudta hozzá megszerezni a többséget, a saját párttársait is győzködni kellett. Ezzel párhuzamosan a törvényjavaslatot az autógyártók egy része is hevesen ellenezte.

Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, az Alliance for Automotive Innovation (Szövetség az Autóipari Innovációért) nevű szervezet vezetője, John Bozzella szerint a törvény veszélyezteti azt a célt, miszerint 2030-ra az Egyesült Államokban eladott új autók 40-50 százaléka legyen elektromos.

A szövetségnek többek között tagja a Volkswagen Csoport, a Toyota és a General Motors, vagyis a világ legnagyobb autógyártói közül többen.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink