Elemzések Bejött a Busch-Hungáriának az innováció – ez történt a 16. héten

Bejött a Busch-Hungáriának az innováció – ez történt a 16. héten

Végh Martin | 2022.04.25 07:23

Bejött a Busch-Hungáriának az innováció – ez történt a 16. héten

Fotó: Magyarmet Finomöntöde Kft.

A haszonjárművek alkatrészeit gyártó Busch-Hungária jelentősen növelte termelési volumenét tavaly, amit az elmúlt évek nagyösszegű fejlesztései tettek lehetővé. A világ autógyártói többek között új modellek leleplezésével folytatták az elektrifikációt, míg az orosz-ukrán háború hol gyárleállást, hol bevételkiesést okozott. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A BPW Csoporthoz tartozó, nehézgépjármű-alkatrészeket gyártó Busch-Hungária Kft. 20 százalékkal növelte termelési volumenét az előző évben. Az eredményt az elmúlt évben összesen 19 millió euróból megvalósult fejlesztésekkel alapozta meg a vállalat.

A Mercedes-Benz 1295 új autót adott el Magyarországon az első negyedévben. Ez ugyan 5,7 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól, azonban a hazai értékesítések még így is kisebb mértékben csökkentek, mint a vállalat globális eladásai.

Új elektromos modellek

A BMW bemutatta a 7-es széria új generációját. A modell érdekessége, hogy a belső égésű motoros és hibrid verziók mellett tisztán elektromos hajtással is készülni fog.

A Mercedes szintén leleplezett egy új autót, az akkumulátoros elektromos EQS-t. A teljesen karbonsemlegesen gyártott modell a vállalat második tisztán elektromos SUV-ja.

A Honda 2030-ig több millió elektromos járművet gyártana. Ezeket három villanyhajtásnak dedikált padlólemezre építené.

Változó eredmények

A Renault Csoport megérzi az ukrajnai háborút: az első negyedévben a vállalatcsoport bevételei és értékesítése is csökkenést mutatott. Ennek ellenére mégsem volt gyenge negyedéve a francia központú gyártónak, amely részét képező Dacia nemrég a tízmilliomodik autóját is legyártotta.

Kifejezetten jó negyedéve volt az amerikai Teslának, aminek bevétele az év első három hónapjában elérte a 18,76 milliárd dollárt, ezzel 81 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbit.

Áthúzza a számításokat a háború

Részben az ukrajnai háború miatt a Volkswagen több önállósággal ruházná fel régiós üzleti egységeit és márkáit. Az ellenállóság fokozását célzó, tervezés alatt álló átalakításokról rövidesen többet is meg fog osztani a német konszern.

A Stellantis kénytelen volt leállítani furgonokat készítő oroszországi gyárát, miután a logisztikai nehézségek és a szankciók ellehetetlenítették annak működését.

Pont ellenkező módon cselekedett a Continental. A német autóipari beszállító újraindította Kalugában található abroncsgyárát, hozzátéve, hogy azt nem nyereségszerzési szándékkal tette.

Elektrifikációs befektetések

A Schaeffler 2024-től fenntartható forrásból fog ritkaföldfémeket beszerezni az elektromos motorok mágneseinek előállításához, ezzel zöldítve ellátási láncát.

A svéd Northvolt akkumulátorgyártó bejelentette, hogy hol építi fel következő gyárát. A lítiumfeldolgozásra tervezett Aurora üzemet a portugál Setúbal kikötővárosba telepítik, közel a helyi autógyártás központjához.

A használt autók éve

Az AutoWallis az első negyedévben 7410 gépjárművet értékesített, ami 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. A kiskereskedelmi üzletágban a használt járművek eladásai hasonló mértékben, 11,8 százalékkal nőttek.

A magyarországi használtautó-piac forgalma az idén új rekord szintet üthet meg a Das Weltautó szerint. Az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező cég arra alapozza előrejelzését, hogy az autógyárak továbbra sem üzemelnek teljes kapacitáson.

Csökkenő eladások Európában

Márciusban sem ért véget az EU-ban forgalomba helyezett új autók számának csökkenése. A tavasz első hónapjában az egy évvel korábbinál 20,5 százalékkal kevesebb autót adtak el.

Az EU-s eladásokban mutatkozó csökkenés ugyanakkor messze elmarad az orosz piac várható visszaesésétől. Idén legalább 50 százalékkal csökkenhet a személyautók eladása, és a gyártásban is hasonló esésre van kilátás.

A félvezetőipar forgalma 2021-ben több mint negyedével nőtt, így új rekordszintre emelkedett. A növekedéshez az erős kereslet és a nyersanyagárak emelkedése egyaránt hozzájárult.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink