Gyártók Legyártották a tízmilliomodik Daciát

Legyártották a tízmilliomodik Daciát

MTI/autopro.hu | 2022.04.22 04:17

Legyártották a tízmilliomodik Daciát

Fotó: Dacia Media Website

Elkészült a tízmilliomodik, Dacia márkanevet viselő személygépkocsi a dél-romániai Mioveniben - közölte április 20-án a Renault Csoporthoz tartozó autógyártó. A kerek sorszámot egy „éjféli szürke” Duster SL Extreme hobbiterepjáró kapta.

Hirdetés

Érdekesség, hogy a tízmilliomodik példány egy olyan modell, ami az 54 éves román autómárka eddigi legdrágább típusa. A jubileumi autót nem értékesítik, hanem kiállítják a cég járműtörténeti emlékei közé.

Az első Dacia személygépkocsi 1968. augusztus 20-án gördült ki a mioveni-i autógyár szerelőcsarnokából. A kommunizmus idején alapított román autógyár kezdetben a Renault 8, illetve 12-es licenc alapján gyártotta a Dacia 1100-as, és Dacia 1300-as modelleket. Ez utóbbi és az ebből kialakított járműcsalád 35 évig - jóval a Renault-val kötött eredeti szerződés felbontása után is - gyártásban maradt. A Dacia 1300-asból és 1310-esből 2,3 millió darab készült, a modell a romániai utak meghatározó látványelemévé vált a 20. század utolsó évtizedeiben, de Magyarországon is jólismert autóról van szó, sokáig ez a modell egyet jelentett a Dacia névvel.

A saját fejlesztés nem jött be

A rendszerváltás után, 1995-ben a mioveni-i autógyár először egy saját fejlesztésű járműcsaláddal, a Dacia Novával próbálkozott. 1999-ben új fejezet nyílt a román autógyártás történetében, amikor a francia Renault vette meg a dél-romániai üzemet és alsó-középkategóriás modellek egész sorozatát vezette be.

A saját fejlesztésű Nova és SupeRNova modelleket a Solenza követte, ám ezek nem örvendtek túl nagy népszerűségnek, Románián kívül csak az utóbbi terjedt el, részben annak köszönhetően, hogy Ukrajnában is gyártották a modellt. Az áttörést a Renault által fejlesztett Logan hozta el először. A Logant a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy elérhető árú legyen, ezért a Renault típusokhoz képest számos helyen leegyszerűsített megoldások kerültek bele. A modellt egyes piacokon Renault Logan, Nissan Aprio, Mahindra Verito, Renault Tondar 90, Lada Largus, Nissan NP200 (pick-up), illetve Renault Symbol néven ismerik.

Sikerek a Renault-éra alatt

A Dacia márkanév újjászületését jelzi, hogy míg az első ötmillió jármű értékesítéséhez 46 évre volt szükség, a következő ötmillió autót a 2014 óta eltelt nyolc évben gyártották le. A Renault immár marokkói és kínai üzemeiben is gyárt Daciát. A legtöbbet - 2,6 milliót - a Sandero és Sandero Stepway modellből adták el, de a 2010-ben bevezetett SUV-nak, a 2,1 millió példányban eladott Dusternek is jó esélye van arra, hogy beelőzze a Dacia „legendás” (híres és egyben hírhedt) 1300-as történelmi modelljét.

A Dacia 44 ország autópiacán van jelen, a legtöbb járművet pedig Európában (Franciaországban, Németországban és Olaszországban) értékesíti.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink