Elemzések Akkumulátorbeszerelő-üzemmel bővül a kecskeméti Mercedes – ez történt a 18. héten

Akkumulátorbeszerelő-üzemmel bővül a kecskeméti Mercedes – ez történt a 18. héten

Pörge Béla | 2023.05.08 07:22

Akkumulátorbeszerelő-üzemmel bővül a kecskeméti Mercedes – ez történt a 18. héten

Fotó: Mercedes-Benz Group

Tovább bővül a kecskeméti Mercedes-gyár, új üzletágat alapít a Bosch, mérföldkőhöz ért az Audi Hungaria, a Volkswagen pedig új márkát alapított az elektromos autóinak. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A mögöttünk hagyott hét egy nappal rövidebb volt a szokásosnál, hiszen május 1-jével indult. Ennek ellenére nem volt hiány érdekes és fontos járműipari hírekből, a szokásoknak megfelelően ezek közül válogattuk ki a legérdekesebbeket és legfontosabbakat.

Nehéz is lehetne mással kezdeni, mint a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., azaz a kecskeméti Mercedes újabb komoly beruházásával: a német gyártó fokozatosan állítja át globális termelési hálózatát a tisztán elektromos járművek gyártására, ennek megfelelően a gyárait arra készíti fel, hogy az évtized végére tisztán elektromos termékek készülhessenek minden helyszínen, ahol azt a piaci feltételek lehetővé teszik. Ennek a folyamatnak a jegyében a Mercedes-Benz több mint egymilliárd euró értékű befektetéssel készíti fel kecskeméti gyárát a jövőbeli feladatokra: egy akkumulátorbeszerelő-üzem került felépítésre a létesítményben. Ebben az üzemben az új modellek érkezéséhez igazodva, az évtized közepétől a külső partnerektől készen beérkező, egy tokban összekapcsolt akkumulátorcellákból álló akkumulátormodulok végösszeszerelésére kerül majd sor.

Mérföldkövek az Audinál

Két teljesen más területhez tartozó és teljesen más előjelű mérföldkőről számolhattunk be az Audi esetében. Az egyik hír kifejezetten a győri Audi Hungariával kapcsolatos, ahol a 25. évfordulóját ünnepik az ikonikus TT-modellek gyártásának, melyből májusig bezárólag 650 ezer példány készült el a kisalföldi gyárban.

Az már a globális Audit érintő hír, hogy a dízelbotrány végre lezárulni látszik, miután a botrány idején a vállalatot vezető Rupert Stadler kész beismerni a bűnösségét, és ezzel feltételes szabadságvesztéssel (valamint vaskos anyagi büntetéssel) vezekelni tettéért. A vád szerint Stadler legkésőbb 2016-ban tudomást szerzett a manipulációról, ennek ellenére hagyta tovább zajlani a károsanyag-kibocsátást titkoló szoftverek beszerelését.

Fókuszban az elektromos átállás

Természetesen manapság nem telhet el úgy egy hét a járműiparban, hogy az elektromobilitás ne kerüljön komolyabba a terítékre. A Volkswagen arra a következtetésre jutott, hogy a kínai eladásait azzal tudja felpörgetni, ha új márkát alapít az elektromos autóinak az országban. Ettől hasonló sikereket várnak, mint a Cuprától, ám egyelőre még nem hivatalos, hogy meghúzza ezt a lépést a gyártó. Tény, hogy az idei első negyedévben Kínában rosszul, máshol viszont jól teljesített a Volkswagen.

A General Motors az idei év végén kivezeti kínálatából az eddigi legnépszerűbb elektromos modelljét, a visszahívásokkal sújtott Boltot. Ettől még az elektromos autókra vonatkozó eladási céljai nem változtak a gyártónak.

A Ford a várakozásokon felül teljesített, ám az elektromos autókkal foglalkozó üzletága igen komoly veszteséget termelt. Ezzel számolt is az amerikai OEM, ugyanakkor várakozásai szerint jövőre már bőséges pluszban lesz ez az üzletág is.

Közben a Stellantis modellfrissítést jelentett be az egyik legnépszerűbb autója, a Peugeot 2008 esetében. Ez új dizájnnal, és az elektromos verzió esetében nagyobb hatótávolsággal és akkumulátorral jár.

Az akkugyár kérdéses, a chipgyár nem

A tavalyi üzleti évének részletes ismertetésén a Bosch bejelentette, hogy új üzletágba szervezi a szoftveres mobilitással kapcsolatos tevékenységét. A német beszállító hatalmas növekedést vár a területen, amit a legjobban így tud kiaknázni.

Szintén a Bosch-sal kapcsolatos hír, hogy a vállalat félvezetőgyárat épít a TSMC-vel közösen Németországban. Ugyanakkor a Volkswagennel közös akkumulátorgyár ötlete nem biztos, hogy megvalósul, közös vegyesvállalatot a korábbi tervekkel ellentétben nem is alapítanak a felek.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink