Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új márkával hódítana a Volkswagen
A Volkswagen a prémium elektromos szegmensben egy új kínai almárka bevezetésével szeretné megállítani a világ legnagyobb piacán történő visszaesését. A wolfsburgi székhelyű vállalat a közelmúltban elveszítette vezető pozícióját a kínai piacon.
Mint ismert, a Volkswagen Csoport veszített piaci részesedéséből a kínai piacon, ráadásul a helyi versenytárs BYD főleg az elektromos autók szegmensében jócskán a német konszern fölé nőtt. Ezen szeretne változtatni az európai gyártó.
Az Automobilwoche információi szerint a spanyol Cuprára támaszkodva alapítana új kínai márkát a konszern. A lap azt is tudni véli, hogy – ugyan nem Cupra márkanéven – a Tavascan is megjelenik a kínai piacon. A modellt december óta egyébként is Kínában építik, de eddig csak exportra. Ez most megváltozik, még akkor is, ha maga a Cupra márka nem jelenik meg.
Új márka
A Volkswagen Csoport kifejezetten az ID-család mintájára új almárkát tervez, amivel szeretnék megszólítani a fiatalabb közönséget, akárcsak a Cuprával Európában. A példaképek az új kihívók, mint például a Nio és a BYD, akik sikeresen növelték piaci részesedésüket a Volkswagen Csoport kárára.
Az új márka központja a nemrég megnyílt anhuji üzem lesz, ahol a Tavascan épül. Főleg gyakorlati okai vannak annak, hogy a Tavascan modellt nem egyszerűen Cupra néven dobják piacra Kínában. „Egy teljesen új márka felépítése túlságosan időigényes” – mondta egy csoportmenedzser, hozzátéve, hogy a Škodával és a kínai Jettával kapcsolatos tapasztalatok sem túl kedvezőek, egyik márka sem éri el az egyszázalékos részesedést a piacon.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!