![Leállíthatja brit gyártását a Stellantis](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/511554/Stellantis-logo-2_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Leállíthatja brit gyártását a Stellantis](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/511554/Stellantis-logo-2_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Elemzések A kínai autógyártók lenyomták az amerikaiakat
Fotó: BYD
A Jato Dynamics adatai szerint 2023-ban a kínai autógyártók több autót értékesítettek globális szinten, mint az amerikaiak. Ilyenre még soha nem volt példa, viszont a listavezető még mindig Japán.
2023-ban első ízben fordult elő, hogy a kínai autógyárak globálisan több autót adtak el, mint amerikai riválisaik. A kínai márkák 13,4 millió járművet értékesítettek, szemben 11,9 millió amerikai autóval, míg a globális piacvezetők továbbra is a japán autógyártók, akik tavaly összesen 23,59 millió autót adtak el.
A kínai eladások növekedési dinamikája is figyelemre méltó: 23 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, szemben az amerikai eladások 9 százalékos bővülésével. A BYD volt a kínai újautó-eladások elsődleges motorja – írja a CNBC.
„A feltörekvő gazdaságokban 2023-ban több mint 17,5 millió új autót értékesítettek a kínai gyártók. Ez több mint amennyit az Egyesült Államokban vagy Európában adtak el összesen” - mondta Felipe Munoz, a Jato vezető elemzője.
A kínai autómárkák jelentős piaci részesedést szereztek a Közel-Keleten, Eurázsiában és Afrikában is, emellett Latin-Amerikában és Délkelet-Ázsiában is növekedni tudtak. Emellett egyes kínai márkák a fejlett gazdaságokban is megjelentek: Európában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Izraelben is egyre nagyobb piaci részesedést szereznek.
A kínai autóipar komoly kihívásokkal néz szembe 2024-ben: egyre több ország vezet be intézkedéseket saját iparuk védelmére az olcsó kínai exporttal szemben. Mint ismert, az EU például bejelentette, hogy jelentősen megemeli a kínai elektromos autókra kivetett vámokat. Korábban az USA megnégyszerezte ezeket a vámokak, de Törökország is további 40 százalékos vámokat vet ki a Kínából származó járművekre.
Igaz, úgy tűnik, nem minden gyártót érint érzékenyen az EU-s vámemelés: a BYD a számítások szerint a vámokkal együtt is nagyobb nyereségeket ér majd el idén Európában, mint hazai pályáján Kínában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink