Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A járvány itthon sokaknál átírta az autóeladási terveket
Idén áprilisban durván kétszer annyi hirdetést töröltek a Kocsi.hu használt autó portálról, mint márciusban, az egy évvel korábbival összevetve azonban a növekedés csak fele akkora volt. Amellett, hogy megpróbáltuk kideríteni, mi magyarázza a meglepő számokat, e havi elemzésünkben azt is megvizsgáltuk, hogy a magyarok milyen színű használt járművekre vágynak.
Áprilisban összesen 6089 darab használtautó-hirdetést töröltek a Kocsi.hu portáljáról. Ez az idei eddigi messze legmagasabb szám, és 82 százalékkal haladja meg a márciusi 3340 darabot.
Tavaly márciusban járványvédelmi intézkedések sorát hozta a magyar kormány, ami mind az új, mind a használt gépjárművek iránti keresletet nem látott mértékben vetette vissza. Ennek ellenére éves összevetésben jóval csekélyebb mértékben nőtt a piaci aktivitás. 2020 negyedik hónapjában 4349 személyautó-hirdetést távolítottak el, amit csak 40 százalékkal halad meg a most áprilisi érték.
Erre részben magyarázattal szolgálhat az, hogy a járvány tavalyi kitörésével és a gazdasági kilátások egyidejű leromlásával a hirdetők egy része valójában azért távolíthatta el hirdetését, mert lemondott az autócseréről. Az ilyen megfontolásból eltávolított hirdetések úgy növelték a törölt hirdetések számát, hogy közben nem került sor adásvételre.
Ennek a felvetésnek némileg ellent mondani látszik, hogy tavaly áprilisban – közvetlenül a járvány okozta sokk után – és idén márciusban, mikor az emberek már magabiztosabban adnak el vagy vesznek autót, szinte ugyanannyi 4600-4700 személyautó-hirdetést töltöttek fel a Kocsi.hu oldalára.
Ugyanakkor ez mégsem jelenti, hogy tavaly áprilisban nem dönthettek úgy sokan, hogy végül nem adják el autójukat, hiszen mások, járművük meghirdetésekor pont, hogy a borúsabb gazdasági kilátások miatt várhatóan megélénkülő használtautó-kereslet kihasználására törekedhettek, míg megint mások a bizonytalanabbá vált anyagi helyzetük miatt dönthettek úgy, hogy megválnak négykerekűjüktől.
Nem szeretjük a narancsot
A Kocsi.hu statisztikái közt szemezgetve az autopro.hu azt is megvizsgálta, hogy áprilisban milyen színű autók voltak a legnépszerűbbek. Alapul véve azon kereséseket, melyeket a kívánt szín vagy színek megadásával indítottak, a magyarok leginkább a szürke autókat kedvelik, a különböző árnyalatokat összesen 1047 alkalommal adták meg keresési feltételként. A második leginkább kedvelt szín a fekete, míg harmadik leggyakrabban kék autókat kerestek.
A legritkábban keresett szín a narancs volt, azt csupán 39 alkalommal jelölték be. A rózsaszín csak alig népszerűbb, azt 42 keresésnél jelölték be.