Elemzések A BMW-nek kedveskedik a Lufthansa – ez történt a 17. héten

A BMW-nek kedveskedik a Lufthansa – ez történt a 17. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.04.27 16:21

A BMW-nek kedveskedik a Lufthansa – ez történt a 17. héten

Fotó: MTI

Összefogott a Lufthansa és a BMW, amelynek köszönhetően gyorsabban lehet eljutni Münchenből Debrecenbe. A CATL ismét hatalmas újdonsággal rukkolt elő, de azért a BYD sem tétlenkedett a héten. A Siemens és a Mercedes-Benz is egyesíti erőit. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A debreceni autógyárat érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansával, aminek köszönhetően nagyobb befogadóképességű repülők fognak közlekedni Debrecen és München között hétfőnként és péntekenként. A hosszú távú megállapodás értelmében ezekkel a járatokkal a BMW sok száz mérnökét, innovátorát fogják tudni szállítani a két város között. Az új járattal 1,5 óra alatt lehet megtenni a München és Debrecen közötti távot, ami eddig Budapesten keresztül 3-3,5 óra volt.

Hatalmas újítással rukkolt elő a CATL

Az Auto China autóipari kiállításon, Pekingben villantott nagyot ismét a CATL, ahol bemutatta az 1000 kilométeres Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát. Az egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el. Szintén a héten jelentette be az akkuóriás, hogy összefog a Volvóval az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításának érdekében. A megállapodás értelmében a Volvo Cars tanúsított partnerekkel bontatja szét a járművei elhasználódott akkumulátorait, hogy a fémek, például a nikkel, a kobalt és a lítium több mint 90 százalékát visszanyerje. A CATL ezt követően ezeket az újrahasznosított anyagokat a Volvo járművek új akkumulátoraihoz használja fel

Javában zajlik a szegedi BYD-gyár építése

Megkezdődtek a szegedi BYD-gyár területén a munkálatok, a Google Maps legutóbbi frissítésébe új műholdfelvételek kerültek be, ezeken jól látszik, hogy már megkezdték a beruházás földmunkáit. Az építőmunkásoknak szánt konténervárosokról azt is lehet már tudni, hogy akár 1400-an is elférhetnek benne, de konkrét számokat továbbra sem lehet tudni. Közben kiderült az is, hogy a BYD első pick-up teherautója milyen nevet fog kapni. Egyelőre még nem hozták nyilvánosságra a hajtáslánc műszaki specifikációit, de várhatóan négykerék-meghajtást és a Toyota Hiluxhoz hasonló, tisztán elektromos hajtású riválisokkal versenyképes teljesítményt kínál majd.

Töltőrobotot fejlesztett az LG

A Doosan Robotics és az LG Electronics közösen kifejlesztett egy robot által működtetett, elektromos járművekhez való automatizált töltőt. Ez néhány napja már kísérleti üzemben működik az LG szöuli kutatás-fejlesztési komplexumában. Az automatikus töltőrendszer egy kioszkból, amely a járműfelismerésért és a fizetés feldolgozásáért felelős, valamint az automatikus főtöltőből áll. Amikor egy elektromos jármű belép a kijelölt töltési területre, egy külön beszerelt kamera felismeri azt, és a járművel kapcsolatos információkat továbbít a töltőrendszer felé.

Emellett az LG még a Teslát is segíti, ugyanis Elon Musck cége nagy mennyiségben akar elektródákat beszerezni tőlük saját akkumulátorcelláihoz. Egyes hírek szerint a Tesla és az LG azt tervezi, hogy 2024 második felében mintegy 4,1 milliárd eurónak megfelelő összegű szállítási szerződést ír alá. Az elektródák szállítása várhatóan 2025-ben kezdődik, és 6-7 évig tart majd. A megállapodott mennyiség évente körülbelül 1,3-1,4 millió elektromos autó akkumulátorához lesz elegendő.

Összefog a Siemens és a Mercedes-Benz

A két vállalat közös fejlesztése komoly mérnöki feladatot könnyít meg: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését. Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

A Siemens szintén a héten jelentette be, hogy sikeres tesztet teljesített a töltési rendszere, amely 1 megawatt teljesítményt adott le. Ezzel egy újabb akadályt sikerült leküzdeniük a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedésében. Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni. Mindemellett a Siemens Smart Infrastructure bemutatta a héten a Depot360 nevű új portfólióját, amely az elektromos és töltőinfrastruktúra telepítésén és karbantartásán túl a flotta teljes villamosítását is magában foglalja. A Siemens Xcelerator részeként a Depot360 átfogó és integrált szolgáltatásként került kialakításra, amely független a töltőinfrastruktúrától, nem igényel tőkekiadásokat, és maximális skálázhatóságot, jobb működést és alacsonyabb energiaköltségeket kínál.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink