Elemzések Tömegesen perlik a Volkswagent – ez történt a 33. héten

Tömegesen perlik a Volkswagent – ez történt a 33. héten

Kuthi Áron | 2019.08.21 13:42

Tömegesen perlik a Volkswagent – ez történt a 33. héten

A dízelbotrány miatt egy többszázezres pertársaság alakult Németországban, gigabefektetést kapott egy önvezető-fejlesztő magyar startup, osztrák cégek is jönnek az Automotive Hungaryra. Összeszedtük, milyen hírek határozták meg az autóipar világát a múlt héten.

Több cikkben is foglalkoztunk azzal, hogy a világ hatodik legnagyobb gazdasága, az autóipar tradicionális fellegvára, az Egyesült Királyság hogyan teljesít, különösen a világgazdasági szinten is érezhető lassulás és a brexit szülőfájdalmai között. Egyrészt a lakosság felhalmoz a rossz időkre - például luxusautóból - másrészt racionalizálnak az ipari szereplők. Egyre kevesebb az idő, közelít október vége, a britek rendezetlen módon eshetnek ki az EU kötelékéből. Ebben és ebben a cikkben több gyártót és beszállítót is felsoroltunk, amely kényszerű lépéseket tesz meg a nyereségesség megtartásáért. Kis kitérőt tettünk északi szomszédunkhoz, megírtuk, hogy rosszul kezdődött a nyár a szlovák autógyárakban.

A BMW-csoport örül, masszívan jó eredményeket értek el az első félévi eladásokban. A Citroën viszont gyengélkedik, Kínában két gyárat is bezár. Wolfsburgban viszont annak ellenére is pörög a termelés, hogy környezetvédő aktivisták blokkolták a gyár melletti iparvágányt, ahol épp egy Volkswagenekkel teli szerelvény közlekedett volna. A gyártót az ág is húzza, tömegesen perlik a Volkswagent a dízelbotrány miatt. Egy 430 ezres pertársaságról van szó, a következmények egyelőre beláthatatlanok.

A hét magyar sikersztorija

Hatalmas pénz állt a házhoz, európai és amerikai kockázatitőke-befektetőktől 3,2 milliárd forintnyi befektetést kapott az önvezető technológiát fejlesztő, budapesti székhelyű Commsignia. Mindeközben Kaposvár új buszos járműtelepet kapott, itt töltik a tömegközlekedésben részt vevő gázmeghajtású buszokat.

Beszállítók

Egyelőre visszahívást nem vont magával, de túl magas ólomtartalmú alkatrészeket adott el a Continental, több millió autóban működő áramköröket érint az ügy. A skandinávok aktívan készülnek az elektromos mobilitásra, mégpedig könnyebb anyagok kifejlesztésével. A Norsk Hydro alumíniumötvözete úgy tűnik, ígéretes lehet minden gyártó számára. Végre lépett acél-ügyben az EU, az Európai Bizottság értesítette a Kereskedelmi Világszervezetet, hogy módosítani akarja az acélipari kvótákat, mivel az ágazatban igen nagy gondok kezdenek kialakulni. Újabb dél-koreai cég indul hazánkban, a Bumchun Precision elektromos autók akkumulátoraihoz fog csatlakozót készíteni Salgótarjánban, mindezt jövő nyártól.

GDP

Múlt héten publikálta a KSH a második negyedéves GDP-adatokat. Eszerint a hazai gazdaság 5,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ez nem rossz, viszont Európa motorja, Németország a recesszió határán táncol. A friss adatok nagyon aggasztóak, nemkülönben az eurózónára vonatkozó számok, ezek szerint a bővülés üteme lassul a közös valutát használó országokban.
Ausztria is készül az Automotive Hungaryra, osztrák autóipari vállalatok is érkeznek az október 16. és 18. között megrendezendő Automotive Hungary szakkiállításra. A budapesti Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya osztrák standdal képviselteti magát a rendezvényen.

Közlekedés

Volt egy kisebbfajta kanyar a dél-erdélyi autópálya új szakaszának átadásával, a spanyol konzorcium és az autópályafelügyelet a garanciális elemeken vitázott. Először elhalasztották, majd bepótolták a Déva melletti 43 kilométeres szakasz átadását. Megírtuk azt is, hogy felújítják az egyik legnagyobb forgalmú pesti csomópontot, a Flórián térit. A felüljárót kell rendbe tenni, de ez is nagy változásokkal fog járni.

Kiemelt Partnereink