Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két gyárat zár be a Citroën Kínában
A négyből két gyárát bezárja a Citroën 2022-ig, ennek megfelelően a Dongfeng gyártóval közös vállalata, a Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) a felére csökkenti munkavállalói számát. Kína harmadik legnagyobb autógyártója több mint kétezer emberétől szabadul meg három év alatt, így szeretne újra nyereséges lenni három egymást követő vesztegéses év után.
A Vuhanban található DPCA Peugeot 4008-ast, 5008-ast és Citroën C5 Aircrosst gyárt. A tavalyi eladások csupán a harmada volt a 2014-es 731 ezernek. Ez a drasztikus döntés is annak a kihátrálásnak a jele Kínában, amely több évtizednyi külfölditőke-beáramlás után a globális gyártókat jellemzi.
Nem ez lesz az egyetlen eset a kínai autóipari ágazatban, hiszen a túlkínálat egyre nagyobb gond - vélekedett egy autóipari szakértő a South China Morning Post kínai napilapnak.
Mint az a salecar.cn kínai portál adataiból is látszik, a kínai autógyártók túlnyomó többsége kapacitása alatt működik, vagyis nem tudnak annyit eladni, mint amennyit elő tudnának állítani. Érdemes végigböngészni a listát, amely szerint például a Volkswagen és a Renault kínai vegyesvállalata is küszködik az eladásokkal.