Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak ámulnak a versenytársak a dízelbotrányos gyártó eladásain
2016 első fél évében a VW-konszern autói közül vitték a legtöbbet. A Toyota is örülhet, de nem tudta utolérni a németeket.
5 millió 40 ezer – ennyi járművet értékesített a VW-konszern az év első felében, az előző évhez viszonyítva ez 0,8 százalékos emelkedésnek felel meg. A németek sikerét a virágzó nyugat-európai és kínai kereslet segítette. A második helyet a Toyota szerezte meg, a japánok 4,99 millió kocsira találtak vevőt, csökkentve ezzel lemaradásukat. A dobogó harmadik fokára a General Motors férkőzött fel, 4,77 millió eladott autóval, ami 1,8 százalékkal több, mint 2015 azonos időszakában.
Az Automobilwoche beszámolója szerint nem minden gyártó örülhet eladásai növekedésének: a Hyundai/Kia termékei közül például 2,4 százalékkal kevesebbet vittek, ám az ázsiai gyártó valamivel kevesebb, mint négymillió eladott kocsival tartja negyedik helyét az autógyártók között.
A 2016 január és júniusa közti időszak igazából a prémiumot kínáló márkák időszaka volt: a Daimler 10,3, a BMW 5,8, az Audi 5,6 százalékos forgalombővüléssel szembesült – utóbbi gyártó a VW-konszern tagjaként szintén a dízelbotrány ellenére növelte eladásait.
Iparági előrejelzések szerint azonban az év második felében az autópiac növekedésének lassulásával kell számolniuk a vállalatoknak, hiszen a bővülés mértéke két százalékra csökkenhet, ami éves szinten 78 millió eladott járművet jelenthet. Nyugat-Európa, USA és Kína sikereit Brazília problémái (23 százalékos visszaesés), a gyenge orosz (2016 első felében további 13 százalékos zsugorodás) illetve a stagnáló japán kereslet árnyalhatja.