Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2025-re kerülhet azonos szintre a szilárdtest és a lítium-ion akkuk ára
A holland FutureBridge piackutató vállalat arra számít, hogy 2025-ben kiegyenlítődik a lítium-ion és a szilárdtest akkumulátorok ára, ami így kicsivel megelőzheti a telepek autóiparon belüli szélesebb körű elterjedését.
A szilárdtest telepek nagyobb üzemeltetési biztonságot és energiasűrűséget, gyorsabb töltést, illetve hosszabb élettartamot ígérnek. Ma még azonban alkalmazásuk kisebb eszközökre, például orvosi műszerekre korlátozódik, a nagyobb, járművekbe szánt változatok fejlesztése korai szakaszban jár. Az olasz Solid Power, az amerikai QuantumScape és a brit Ilika szilárdtest akkumulátorokat fejlesztő cégek úgy jósolják, még legalább öt év, mire az új típusú energiatárolók szélesebb körben jelenhetnek meg az autóiparban.
2020-ban világszerte sok projekt indult a szilárdtestű telepek élettartamának, energiasűrűségének és vezetőképességének javítása céljából. Az élettartam-növelés, az energiasűrűség, valamint a vezetőképesség problémaköreinek hármasa az, ami az ár mellett a leginkább megnehezíti az új akkuk elektromos autókban való alkalmazását.
Fej-fej mellett az USA és Kína
A szilárdtest akkumulátorok fejlesztésére egyre több kutatás van folyamatban, azokat pedig egyre több vállalat végzi a FutureBridge elemzése szerint. 2020-ban összesen 426 szilárdtest akkumulátorokhoz kötődő szabadalmi kérelmet nyújtottak be, a legtöbbet, 21-21 százalékot Kínában és az Egyesült Államokban. Őket Japán követte 18 százalékkal.
Vállalatonként tekintve a legtöbb szabadalmat a Toyota, a Panasonic, a Nippo, a Hyundai, a Murata Manufacturing és a LG Chem nyújtották be.
Szektorok szerinti bontásban az autógyártók feleltek a szabadalmak 28 százalékáért. A legtöbb fejlesztéssel a Toyota, majd utána a Hyundai és a Honda álltak elő. A többi 72 százalék akkumulátorgyártók, egyéb autóipari beszállítók, vegyipari cégek, illetve kutatók nevéhez fűződik – írta meg a Green Car Congress.