Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szárazság súlyosbíthatja az autógyártók chiphiányát
A tajvani chipgyártók részben teherautókkal kezdték fedezni vízszükségletük egy részét, miután a szigetország kormánya szigorította a szárazság miatt bevezetett vízfogyasztási korlátozásokat.
Amennyiben a vízhiány miatt a chipgyártók csökkenteni kényszerülnek termelésüket, tovább romolhat az autóipart érintő globális chiphiány, ami miatt már számos gyártó fogta vissza termelését.
Február 25-től tovább korlátozzák a Tajvan középső és déli részén található üzemek vízfogyasztását. Ezekben a régiókban több technológiai központnak számító nagyváros is fekszik.
A tajvani technológiai cégeket régóta érintő, ám most a szokásosnál súlyosabb vízhiány hátterében az elmúlt hónapok csapadékszegény időjárása, illetve a tájfunmentes nyár állnak. Jelenleg Tajvan középső és déli régióiban több víztározó feltöltöttsége is húsz százalék alá apadt.
További rossz hír, hogy a következő hónapokban sem várható gyökeres változás az előrejelzések szerint, amik csak minimális csapadékkal számolnak. A tajvani kormány most azt reméli, hogy a vállalatok február 25-től 7-11 százalékkal tudják mérsékelni vízfogyasztásukat.
Egyelőre rendszerint folyik a termelés
A chipek legnagyobb bérgyártója, a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) a február 22-i héten teherautókkal kezdte fedezni némely üzemének vízellátását, a Reuters-szel azonban megosztotta, hogy a szárazság nincs hatással a termelésére.
Kettő másik chipgyártó, a Vanguard International Semiconductor Corporation és a United Microelectronics Corporation ugyancsak teherautókat kezdek alkalmazni, termeléskiesésről azonban nem számoltak be.