Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Milliókat bukott a ZF a koronavírus-válságon
Meglehetősen nehéz hónapokat tudhat maga mögött a beszállító, a koronavírus-járvány a ZF Friedrichshafen pénzügyi eredményein is ott hagyta a nyomát. A ZF első féléves árbevétele több mint negyedével csökkent, a nettó veszteség így 911 millió euró lett.
Az autóipar többi szegmenséhez hasonlóan a ZF Friedrichshafen is szenved a koronavírus okozta válság következményeitől. Az év első felében az árbevétel csaknem 27 százalékkal 13,5 milliárd euróra csökkent, és a korrigált EBIT mínusz 177 millió euró lett. Az előző év azonos időszakában a ZF még 650 millió euró nyereséget tudhatott a magáénak.
A nettó veszteség 2020 első felében 911 millió euróra rúgott. „Márciusban a ZF összes alkalmazottjával hatékonyan alakítottuk át költségstruktúránkat, ennek köszönhetően az első fél évben több mint egymilliárd euróval csökkentettük kiadásainkat" - mondta Wolf-Henning Scheider vezérigazgató. „Az év második felében mindenütt fokozatosan növelni fogjuk a termelést, visszatérünk a pozitív működési eredményekhez, és hosszú távon alakítjuk a struktúrát és a kapacitásokat."
Nem várható gyors helyreállás
A Wabco fékgyártó vállalat felvásárlása május végén fejeződött be, és az integráció a tervek szerint halad. Az új részleg már most pozitívan járul hozzá a csoport eredményeihez. A ZF feladta a belsőégésű motorokkal felszerelt járművek alkatrészeinek fejlesztése, mindemellett pedig az elektromos járművek felé tolódik a hangsúly.
A beszállító különféle intézkedéseket hozott likviditása stabilizálására, mivel egy különösen nehéz második félévre számít. Annak ellenére, hogy a ZF pozitív éves EBIT-re törekszik, a nettó jövedelem nagy bizonnyal negatív lesz. Kínában újra jól mennek a dolgok - mondta Scheider. A ZF azonban nem számít arra, hogy a globális piac a következő három évben visszaáll a 2019-es szintre.
Leépítéssel kapcsolatos megállapodás
Erre reagálva a ZF már megállapodott az alkalmazottakkal a munkaidő akár 20 százalékkal történő csökkentéséről és a munkahelyek végkielégítési ajánlatokkal történő megszüntetéséről. Cserébe a társaság 2022 végéig tartózkodik a vállalati okokból történő elbocsátásoktól, és egyetlen üzemet sem fog Németországban bezárni – számolt be az Automobilwoche. A ZF 2019 közepe óta ötezer munkahelyet szüntetett meg világszerte.
A home office a ZF-nél is egyre népszerűbb megoldás, jelenleg is világszerte több mint 60 ezer alkalmazott dolgozik otthonról. Mivel a távmunka növelte a termelékenységet és a munkavállalói elégedettséget, az otthoni munkavégzés lehetőségét a válság után is biztosítja a vállalat.