Beszállítók Lezárult a Bosch és a BME önvezetési projektje

Lezárult a Bosch és a BME önvezetési projektje

autopro.hu | 2023.10.07 04:20

Lezárult a Bosch és a BME önvezetési projektje

Fotó: Bosch Media Service Hungary

Lezárult az a konzorciumi projekt, mely során a Bosch és a BME önvezető autózáshoz kapcsolódó, klasszikus és mesterséges intelligencián alapuló szenzorok és komponensek validációját és verifikációját fejlesztette tovább a ZalaZone tesztpálya bevonásával.

Az intelligens város és az innovatív autópálya-forgalmi koncepció szerves részét képezik a megosztott, összekapcsolt és nagymértékben automatizált járművek. A kevesebb megtett kilométer és a jobban szervezett közlekedés az utazási idő csökkenését, valamint a károsanyag-kibocsátás és a zajszint mérséklődését eredményezheti. Az automatizált járműfunkciókat támogató komponensek ezért jelentősen hozzájárulnak a biztonságosabb, tisztább, még inkább környezetbarát és hatékonyabb közlekedéshez. Ezeknek a céloknak az eléréséhez elengedhetetlen a folyamatos technológiai fejlesztés. A hatékony és sikeres kutatási és fejlesztési folyamatok megkövetelik a szigorú, de mindig támogató validálási és ellenőrzési módszerek, valamint a legmodernebb vizsgálati eljárások alkalmazását, illetve fejlesztését.

A Robert Bosch Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, mint konzorciumi partner a ZalaZone tesztpálya bevonásával egy 3 éves közös kutatás-fejlesztést valósított meg, mely során a meglévő teszt-automatizációs környezetét fejlesztette, illetve a rendszerszintű- és autós teszteléseket a validáció és verifikáció során hatékonyabbá tette. A közös kutatás-fejlesztési projekt célja a front kamerák és radarok verifikációs és validációs koncepciójának továbbfejlesztése volt, beleértve a tartóssági-, stabilitási- és robosztusság méréseket. A szakemberek a projekt során kidolgoztak egy úgynevezett HiL/SciL (Hardware-in-the-loop/Scenario-in-the-Loop) tesztelési módszertant, amely valós és virtuális tesztkörnyezeteket kombinálva lényegesen több forgalmi helyzet vizsgálatára ad lehetőséget, mint a korábban rendelkezésre álló tesztelési módszerek.

Nagy összegű támogatás

A 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00129 számú projekt költségvetése 1.665.140.333 forint, ebből 993.535.028 forint vissza nem térítendő támogatás. A projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból biztosított támogatással valósult meg.

A Budapesti Fejlesztési Központ a konzorciumvezető Robert Bosch Kft. részeként a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált- és az elektromos mobilitás fejlesztésé-ben, emellett a Bosch Csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja.

A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős cégcsoport lett. Hazánkban a Bosch Csoport nyolc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink