Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Közösen fejleszt akkumulátort a GM és az LG leányvállalata
A General Motors és az LG leányvállalata, az LG Chem 2023-ig 2,3 milliárd dollárt fektet be üzemanyagcellák gyártásába. Az új üzem építése 2020-ban kezdődhet.
A két gyártó egyenlő részesedéssel bír a közös vállalkozásban, melynek székhelye Ohio-ban lesz. Az új akkumulátor-cella üzem építése 2020 közepén kezdődik, átadása után pedig 1100 új munkahelyet biztosít.
A GM célja, hogy 2021-ben debütáló új generációs elektromos modelljének akkumulátorait már az ohio-i üzemben gyártsák. Emellett más gyártókat is kiszolgálhatnak a jövőben. A cellák gyártása mellett az együttműködés keretein belül fejlett akkumulátor-technológiák fejlesztésén és előállításán is dolgoznak majd.
Nyereséges és megfizethető elektromos piac megteremtése a cél
A GM vezérigazgatója, Mary Barra szerint az üzem megépítése egy újabb fontos és jelentős lépés a teljesen elektromos jövő felé. Az új létesítmény elősegíti a termelés növelését és hozzájárul az elektromos modellek nyereséges és megfizethető piacának megteremtéséhez. A márka 2023-ig világszerte 20 teljesen elektromos meghajtású modell piacra dobását tervezi.
A gyárban a GM kilowattóra-költségeket vezet be. Az üzem éves kapacitása várhatóan meghaladja a 30 gigawatt-órát, de ez a mennyiség tovább bővíthető. Viszonyításképpen, a Tesla nevadai lítiumion-akkumulátorokat és elektromos modellek alkatrészeit gyártó gigagyára tavaly 20 gigawatt-órával vált a világ legnagyobb akkumulátor üzemévé.
Folyamatosan bővülő vállalat
Az LG Chem jelenleg is együttműködik a General Motors vállalattal. Leányvállalata, a Chevrolet számára gyárt akkumulátorcellákat az elektromos Chevrolet Bolt modllekhez, korábban pedig a már megszűnt Chevrolet Volt és Chevrolet Spark autókhoz biztosította a technológiát. A dél-koreai székhelyű vegyipari vállalat arra számít, hogy 2024-ig 25 milliárd dollárra növekszik akkumulátor-üzletága – olvasható a CNBC oldalán.
Nyitókép: twitter.com