Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kisebb, könnyebb, okosabb: egybegyúrja az e-hajtás funkcióit a Bosch
Az elektromos autókhoz való elektromotort, a teljesítményelektronikát és a váltót is egyetlen alkatrészbe vonta össze a beszállító, tovább forradalmasítva az e-hajtás felépítését.
A Continental elektromos autókhoz szabott fékrendszere után újabb beszállító állt elő a villanyautókhoz való innovációval: itt az eAchse, egyenesen a Boschtól. A kompakt alkatrész több funkciót is ellát, hiszen a németek az elektromotort, a teljesítményelektronikát és a sebességváltót gyúrták egybe.
Az eszköz teljesítménye 50 és 300 kilowatt között skálázható, így egyaránt felhasználható elektromos kisautók, SUV-ok és furgonok esetében is. Az eAchse tovább farag a belsőégésű motorokhoz képest már alapból is egyszerűbb elektromos hajtás méretéből és súlyából, mivel kisebb és könnyebb, mint az egyes alkatrészek külön-külön. Egy 150 kW-os kivitel például mindössze 90 kilogrammot nyom.
A közvetlenül a jármű tengelyét meghajtó eAchse nagy potenciállal bíró fejlesztés a Boschtól, ezt mutatja, hogy a beszállító máris kidolgozott egy gyártási tervet, amellyel képes lehet kielégíteni a -remények szerint – világszerte kialakuló keresletet.
A Bosch mobilitási divíziójának vezetője, Rolf Bulander szerint az alkatrész az „all-in-one” elvet érvényesíti a meghajtások terén, ezért gazdaságilag is nagyszerű lehetőséget biztosíthat a cégnek. Az Automobilwoche szerint a Bosch az eAchse termelésétől, mely várhatóan 2019-ben indul, eurómilliárdos forgalmat remél a jövőben.
A fejlesztés a nagy autógyártókon kívül a kis feltörekvő startupoknak is különösen vonzó lehet, hiszen segítségével jelentősen kisebb tőkével és szaktudással is elektromos autót dobhatnak piacra. Nem hiába, az elektromobilitásnak köszönhetően a szinte semmiből érkező versenytársak előtt még sosem volt olyan akadálymentes a terep, mint ma.