Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mindent beleadott, vadiúj fékrendszert készített a Continental
Más technológia hajtja, más is fékezi: a beszállító máris elkészült az elektromos autókhoz való fékrendszerrel. Fókuszban az energiahatékonyság és a súlycsökkentés.
Az elektromos mobilitásnak új megoldásokra van szüksége a féktechnológiák terén is – ezen gondolkodás jegyében mutatott be új, elektromos autókhoz való fékrendszert a Continental. A cég közleménye szerint minden tudásra szükség volt, hogy az e-járművek számára is folyamatos és hosszú távon is megbízható fékforrást szolgáltassanak.
A New Wheel Conceptnek nevezett megoldás lényege, hogy a féktárcsák a felni belső ívén fejtik ki hatásukat, vagyis a mostani fékektől eltérően nem a kerékagyat fékezik.
Mivel az elektromos autók az energiavisszanyerést felhasználva is képesek jelentős mértékben (kvázi motorfékezve) lassulni, a fékeknél nem szükséges állandó súrlódás fenntartása. A New Wheel Concept javarészt alumíniumból készül, így a korróziómentes fékrendszer az idő múlásával is egyenletesen magas hatékonysággal képes működni.
Ennek másik előnye, hogy még tovább csökkenthető a kerék és a fékrendszer súlya is, ami az elektromos járműveknél szintén központi, a hatótávolsághoz kapcsolódó kérdés.
Esetleg ha még nem lenne elég a pozitívumokból: az újfajta megközelítés nem csak a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást csökkenti, hanem ezen keresztül alacsonyabb költségeket is biztosít a jármű használójának.