Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Íme, a legújabb hazai téligumi-teszt eredménye!
Fékút, kapaszkodóképesség, kigurulás, menetzaj és kopás. A GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít, hogy mindenki megtalálhassa a saját vezetési stílusának, autózási szokásainak megfelelő abroncsokat. Figyelemre méltó, hogy a legjobb és a legrosszabb gumik fékútja között már nedves úton is csaknem 7 méteres lehet a különbség! Ezek a méterek pedig életeket is jelenthetnek.
A 2020-as téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint nedves, a jéghez hasonló tapadási tényezőjű műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat. A még enyhének számító hőmérséklet miatt sokan úgy gondolhatják, hogy a nyári helyett már a négyévszakos abroncsok is megfelelők lehetnek, azonban ezek korlátaival is érdemes tisztában lenni, valamint azzal, hogy a globális felmelegedés miatt az időjárás is szélsőségesebb, ezért hazai viszonylatban is komoly fagyokra lehet számítani.
„Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. Ez igencsak veszélyes, ugyanis a sok esetben kopott nyári gumik fékútja az abroncscserére kijelölt 7 Celsius fokos napi átlaghőmérséklet alatt már száraz, de főként vizes úton is jelentősen hosszabb. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. A tesztünkön próbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, és arra is rávilágítsunk, mit tud egy amúgy szemre és még az előírások szerint is megfelelő, prémium márkás, de már 4 éves, vagyis 4 teljes szezonon túllévő téli gumi. Megsúgjuk, nem sokat!” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.
Mérési kategóriák:
- Fékút 60 kilométer/óráról száraz aszfalton
- Fékút 60 kilométer/óráról nedves aszfalton
- Fékút 40 kilométer/óráról nedves, jeges útfelületet mintázó műgyantán
- Kigurulás 15 kilométer/órás tempóról enyhe, konstans emelkedőn a gördülési ellenállás vizsgálatára
- Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?
- Menetzaj 50 kilométer/óránál
- Kopási kép pontozása
A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.
Idén az összesített első helyen, 92,7 százalékos súlyozott végeredménnyel a Goodyear UltraGrip 9 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a BFGoodrich G-Force Winter 2-t, a harmadikon pedig a Hankook Winter i*cept RS2 W452 abroncsát találhatjuk.
Összértékelés szerinti sorrend |
Súlyozott végeredmény (%)* és értékelés |
|
Goodyear UltraGrip 9 |
92,7% |
Nagyon jó |
BFGoodrich G-Force Winter 2 |
88,2% |
Jó |
Hankook Winter i*cept RS2 W452 |
88,0% |
Jó |
Bridgestone Blizzak LM005 |
87,1% |
Jó |
Firestone WinterHawk 4 |
86,5% |
Jó |
Continental WinterContact TS 860 |
85,3% |
Jó |
Nexen Winguard SnowG3 WH21 |
84,9% |
Megfelelt |
Triangle Winter X TW401 |
84,8% |
Megfelelt |
Toyo SnowProx S943 |
83,5% |
Megfelelt |
Michelin Alpin 6 |
82,8% |
Megfelelt |
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) |
82,2% |
Megfelelt |
Infinity EcoZen XL |
81,9% |
Megfelelt |
Kleber Quadraxer 2 (négyévszakos) |
81,3% |
Megfelelt |
Barum Quartaris 5 (négyévszakos) |
78,7% |
Rossz |
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) |
77,3% |
Rossz |
Taurus Winter XL |
73,1% |
Rossz |
Használt nyári gumi |
68,4% |
Rossz |
Használt téli gumi |
68,2% |
Rossz |
Új, prémium nyári gumi |
66,6% |
Rossz |
* a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20 százalékos, a kopási kép 10 százalékos, a zajszint és a kigurulás 5-5 százalékos figyelembevételével
Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte: „A dobogós modelleken túl érdemes megnézni a középmezőnyt is, ugyanis az ott szereplő gumiabroncsok alig maradtak le a második vagy harmadik helyezettől. Ajánlott a használati szokások szerint egyéni preferenciát is nézni, kalkulátorunk segítségével mindenki megkaphatja saját sorrendjét, vagyis azt, hogy melyik lehet a számára leginkább megfelelő gumiabroncs télre. Bár a korábbi évek kommentjeire válaszul eljátszottunk a gondolattal, hogy az árakat is feltüntessük a kalkulátorban, ám ezt végül elvetettük. A gumiabroncs ugyanis elsősorban biztonsági tényező, az elsődleges kapcsolatot jelenti az autó és a talaj között. Kilométerre vetítve minimális árkülönbséget jelent a legdrágább és a legolcsóbb összevetése is, így spórolni nem ezen érdemes. Megfelelő abroncs nélkül komoly veszélybe sodorhatjuk magunkat és a többi közlekedőt is.”