Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eltüntetik a kormánykereket és a pedálokat
Trendsetting Cockpit néven mutatta be a Faurecia és a ZF Friedrichshafen autóipari beszállító új koncepcióját a teljesen automatizált járművekhez. Az utassá visszaminősített sofőrök nem fogják kiismerni magukat leendő autójukban.
A ZF és a Faurecia teljesen automatizált futárautó és robottaxi megoldásokat fejlesztett ki, melyekben nincs sem kormánykerék, sem pedál. Helyüket három kijelző veszi át, melyen a gépet felügyelő sofőr informálódhat majd. A koncepció lehetővé teszi számukra, hogy válasszanak a bal és a jobboldali ülések közül.
A koncepcióval számos új elfoglaltságnak enged teret a vezetésen kívül, mivel megszünteti a különbséget a sofőr és az utas között: a négyes szintű önvezetés kivétel nélkül autópilótát használ, így a sofőr utazás közben más feladatokat is elláthat. Eközben a kormány és a pedál csak útban lenne.
Az autó agyát a ZF ProAI adja, amelyen a ZF az amerikai Nvidia chipgyártóval dolgozott együtt.
Ha a sofőr mégis manuálisan szeretne kormányozni, egy, az autóba beépített másodlagos kormány segítségével ezt mégis megteheti. Mivel ez mindkét első ülésről használható, az autógyártók ebből is profitálhatnak, hiszen gyakorlatilag megszűnik a különbség a jobb- és balkormányos járművek között.
A két beszállító tavaly kötött stratégiai partnerkapcsolatot, melynek célja önvezetők belső téri és biztonsági technológiai fejlesztéseinek készítése volt.