Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eladhatja acél üzletágát a thyssenkrupp
Az európai acélpiacon jelenleg túltermelés van, sokkal kisebb a kereslet, mint amennyi acélt előállítanak a vállalatok. Ezért konszolidációra van szükség, ami akár azt is jelentheti, hogy a thyssenkrupp a felvonók után az acél ágazatát is eladná, és csak az autóipari beszállítói részlege maradna meg.
Sanjeev Gupta, az indiai-brit üzletember az elmúlt évek során egy komoly acélipari birodalmat épített fel, ez a Liberty Steel. Amennyiben Gupta terve sikerrel jár, és a thyssenkrupp acél ágazatát is megszerzi, úgy a Liberty Steel a második legnagyobb acélipari vállalat lenne Európában az ArcelorMittal után.
Az üzlethez az Európai Uniónak is lehet egy-két szava, korábban az indiai Tata Steel és a thyssenkrupp összeolvadását sem engedélyezték, azonban azzal az ügylettel ellentétben a Liberty Steel nem rendelkezik autóipari részleggel, így kisebb a kockázata annak, hogy Brüsszel ne engedje az üzletkötést.
Európa acéltermelése jelenleg 210 millió tonna körül mozog, míg a kereslet mértéke az itt előállított acélra nagyjából 155 millió tonna. Ezért lenne szükség konszolidációra, különben az európai acél nem lesz versenyképes Kínáéval – írja a Reuters.
Mi marad így a thyssenkruppból?
Amennyiben tényleg sor kerül a fenti üzletre, akkor a thyssenkrupp talán a legismertebb ágazatától válna meg, ahogy korábban tette ezt a felvonók esetében is. A cég ettől persze még megmaradna, hiszen az autóipari ágazat, a hajógyártásban való részvétel és a nyersanyagokkal való kereskedelem megmaradna.