Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beszáll az elektromos versenysportba a Mahle
A tervek szerint 2023-ban elrajtol a DTM Electric versenysorozat, amelynek a Mahle is beszállítója lesz. A teljesen elektromos bajnokság egységes technológiákat vonultat majd fel minden autóban, ezekhez tesz majd hozzá a Mahle olyan technológiai szereplők mellett, mint a Schaeffler.
Szeptemberben egy új akkumulátorhűtési technológiát mutatott be a Mahle, amely segít az elektromos autók gyorsabb töltésében is. A rendszer központi eleme az elektromosan szigetelő hűtőközeg, amely a jelenlegi rendszerek elszigetelt járataival ellentétben a cellákkal közvetlenül érintkezve hűti azokat. A vállalat az új rendszerét a DTM Electric széria versenyautóiba is elhozza, és az akkumulátorokon kívül a villanymotorokat, váltóműveket és vezérlőelektronikákat is hűti majd vele.
Méregerős autók, sprintverseny
A hagyományos DTM-mel párhuzamosan futó, 2023-ban induló DTM Electric 30 perces sprintfutamokból fog állni, amelyeken kötelező boxkiállások alatt automatizált akkumulátorcserékre kerül sor. A versenyautók szállítását a Schaeffler vállalta. A Hockenheim Ringen bemutatott első prototípusok 800 kilowatt (1200 lóerő) teljesítményűek voltak, ami majdnem kétszer annyi, mint amit a hagyományos, 450 kilowattos DTM autók tudnak. Összehasonlítási alap még a Formule E, ahol az időmérő edzésen 200, a versenyek alatt pedig a közönség által kiválasztott versenyzőknek megítélt „Fanboost” hatására rövid ideig 250 kilowatt az autók teljesítménye.
Mivel a Formula E-vel ellentétben a DTM Electric-ben csak egységes alkatrészek használhatóak, a csapatoknak nem lesz lehetőségük technológiai újításokkal kísérletezni. Gerhard Berger, a DTM promótercégének vezetője a Formula E-t egy marketingfelületnek tartja, ahol szerinte túl lassúak az autók, a versenyt pedig a taktika és az energiamenedzsment határozza meg. Ezzel szemben a DTM Electric a látványos, kerék a kerék elleni küzdelmekről szól majd, köszönhetően az erős autóknak. Mindehhez a Mahle és a Schaeffler a motorsportban szerzett több éves tapasztalatával járul hozzá — áll az electrive.com írásában.